TOGO 1 moest, op bezoek Bij PSV, winnen om haar verwachtingen waar te maken. Met wat meer moeite dan verwacht slaagde TOGO daarin.

In een sporthal met nog geen handvol supporters en een verder dus sfeerloze hal moest TOGO 1 het toch helemaal zelf doen tegen PSV. TOGO startte de wedstrijd moeizame tegen PSV. Het was wat slordig waardoor PSV in het begin van de wedstrijd goed bij kon blijven. De kansen waren er maar de scherpte was in de 1e helft niet wat het moest zijn. Verder was er in de eerste helft weinig het benoemen waard tot de laatste tien minuten. TOGO leek wakker geschud en sloeg een gaatje van twee punten. In de allerlaatste seconden werd het gat drie punten (7-10) toen Desiree raak schoot. Helaas raakte ze hierbij geblesseerd en is het afwachten hoe ernstig de kwetsuur zal zijn.

In de 2de helft was TOGO een stuk scherper dan in de 1e helft. De doelpunten werden makkelijker gemaakt en het verschil gemaakt wat nodig was om de wedstrijd te winnen. PSV bleef de hele wedstrijd wel redelijk in de buurt, maar wist eigenlijk niet meer in de buurt van de punten de komen.  TOGO had gewoonweg meer kwaliteit waardoor het de wedstrijd goed wist uit te spelen zonder echt geweldig te spelen. De scheidsrechter floot met een 18-23 eindstand af en daarmee gaan de punten terecht mee naar Goes!

TOGO 2 verloor helaas tegen Swift 3 in de laatste minuut met 14-13 en TOGO 3 wist juist nipt te winnen van Swift 4 met 18-17.

Volgende week wacht voor TOGO 1 de uitwedstrijd tegen Triade 1. Dat zal een ander potje als tegen PSV worden dus wij hopen op jullie support! 16:20

TOGO 2 wacht de lastige ‘uitwedstrijd’ tegen Tjoba 3. 17:05

De TOGOnees