Voordat ik met de wedstrijden van zaterdag begin, eerst even een kleine terugblik naar de uitwedstrijd tegen Korbatjo. Togo 1 moest voor het 2 e spelen en deed dat aller aardigst tegen de koploper. Het kon de hele wedstrijd bijblijven maar helaas bleef het daarbij en floot de scheidsrechter met een 20-18 uitslag. Daarna mocht Togo 2 spelen en het speelde en ware “thriller” die in het voordeel werd beslist. 20-21!

Afgelopen zaterdag mocht Togo 2 zoals het hoort voor het eerste spelen. Het speelde tegen titel favoriet DSO 2. Het speelde een goede wedstrijd met goed spel en mooie kansen. DSO 2 was alleen een stuk effectiever, vooral de heren waren goed op dreef. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af met een terechte uitslag van 20-13 in het voordeel van DSO.

Nu was het de beurt aan DSO 1 en Togo 1 in een vooraf hele belangrijke wedstrijd. Togo startte vanaf minuut 1 erg scherp en kwam gelijk op voorsprong. DSO had in de 1 e helft weinig te vertellen en Togo kreeg een stapel kansen waar er mee van verzilverd hadden moeten worden. Togo bleef de hele 1e helft scherp spelen en dat resulteerde in een 6-11 voorsprong. 10 minuten na rust was de voorsprong verdwenen…Togo was slordig en DSO maakte daar dankbaar gebruik van. Vanaf dat moment ging het gelijk op en hielde de ploegen elkaar in evenwicht. Togo bleef echter rustig en kwam keer op keer op voorsprong en pakte ook weer het gat van 2 punten. Met nog 1 minuut te spelen was de stand 18-19 en Togo speelde het aanvallend niet goed genoeg uit waardoor DSO nog een aantal kansen kreeg, maar Togo hield stand en mag de 2 punten bijschrijven!!

Een heerlijke overwinning en dat geeft vertrouwen! Dit belooft een spannende eindfase van de poule te worden want de verschillen zijn klein. Zaterdag tegen Dijkvogels 1 en 2 gaat de selectie er weer alles aan doen om de punten in Goes te houden!

Tot dan!

De Togonees.