Afgelopen zaterdag stonden de laatste zaalwedstrijden op het programma, de selectie nam het op tegen Korbatjo. Togo 2 heeft zichzelf op de 4e plaats gespeeld en dat is een knappe prestatie! Het was een erg rommelig begin van de wedstrijd waarin beide ploegen moeite hadden de korf te vinden. Waar Korbatjo in die fase nog wel op voorsprong kwam was het daarna Togo dat het initiatief overnam. Er werd beter gespeeld en scherp verdedigd. Korbatjo wist maar niet meer te scoren de 1e helft en daarmee was de ruststand een 7-1 voorsprong! In de 2de helft was deze voorsprong vrij snel verdwenen en kreeg de tegenstander het vertrouwen weer terug. De voorsprong was geslonken naar 7-6 maar Togo toonde veerkracht door weer een 9-6 voorsprong te pakken. In de laatste 10 minuten van de wedstrijd ging het erg gelijk op en wist Korbatjo op 10-10 te komen. Intussen was Yvo ingevallen en maakte zijn eerste minuten in Togo 2 en dat bekroonde hij gelijk door de 11-10 binnen te schieten. Uiteindelijk maakte Korbatjo nog gelijk en floot de scheidsrechter af met een 11-11 eindstand. Togo 2 heeft een prima zaalseizoen achter de rug en kan nu gaan kijken wat er op het veld nog mogelijk is!

Nu was het de beurt aan Togo 1 om tegen de kampioen de laatste thuiswedstrijd te winnen. Togo had in de begin fase veel moeite om te scoren, het stond na 15 minuten 0-4 achter. Daarna rechtte het de rug en kwam het helemaal terug in de wedstrijd. Het bleef aanvallend de 1e helft moeizaam maar door goed verdedigend werk wist Korbatjo niet los te komen. Er werd gerust met een stand van 7-7. Er werd geknokt voor elke bal, er was veel beleving en beide ploegen gingen vol voor de winst. Dat maakte het een mooie wedstrijd om naar te kijken. In de 2e helft bleven de verschillen lang klein totdat Korbatjo een gaatje wist te winnen en op een 17-14 voorsprong kwam. De wedstrijd leek de kant van de kampioen op te vallen maar niets bleek minder waar. Togo wist de korf goed te vinden en scoorde de ene na de andere goal en Korbatjo wist niet meer te scoren. Togo ging erop en erover en wist met 19-17 te winnen! Een prachtig eind van een pittig zaalseizoen. Nu kunnen we met vertrouwen richting het veld om voor het kampioenschap te gaan strijden en promotie binnen te halen.

De Togonees