Vandaag konden er drie Togo ploegen kampioen worden, twee ploegen slaagde in deze opgave.

Togo B1 moest door het gelijkspel van Swift minstens gelijkspelen bij KCC uit. Waar de wedstrijd om 11:45 op het programma stond kwam het team pas om 12:10 aan. 2,5 uur over de reis  gedaan, file na file maar uiteindelijk aangekomen moest de ploeg zonder enige voorbereiding startte. Togo was beter als de thuis ploeg. Het kwam op voorsprong en het stond de gehele 1e helft op voorsprong. Na rust wist Togo kans op kans te creëren, maar ook kans op kans te missen. Daardoor bleef het verschil 1 doelpunt en in de laatste vijf spannende minuten werd het zelf gelijk. In de laatste minuut werd daar toch de 9-10 gemaakt en daardoor is de ploeg kampioen van de 2e klasse! Daarna werd er een klein feestje op het veld gevierd!

Togo A1 wist het seizoen positief af te sluiten door een verdiende 16-22 overwinning bij OZC.
Togo 4 wist zich ook als kampioen te kronen door een 14-7 overwinning op Blauw-Wit.

Togo 1 wist dat er niks meer op het spel stond uit bij Scheldevogels maar wilde ook die laatste wedstrijd graag winnen. Togo was de betere, wist kans op kans te creëren maar miste ontzettend veel. Na ruim 15 minuten stond het 0-2 daarna werd er iets meer gescoord maar het liep niet over. Er werd met 5-6 gerust. Na rust kwam er geen verandering in dat spelbeeld. Togo de betere, had kansen voor wel 25 a 30 doelpunten maar bleef veel missen. Er werd een gat van drie geslagen en er werd gedacht de buit binnen te hebben. Niks was minder waar, Scheldevogels wist zich terug te knokken en wist te winnen met 16-15. Een gebrek aan afronden deed Togo de das om.
Wat hebben we toch weer een seizoen gehad met ups en downs. Van handhaving in de zaal tot kampioen op het veld!

Nu de kampioenswedstrijd Swift 3- Togo 2. Bij wist zou Togo promoveren en kampioen worden. Bij elke andere uitslag zou Swift het gevierde team zijn. Na een gelijk opgaande eerste helft(10-9) waar Togo zich goed terug knokte van een achterstand kregen we een minder fraaie 2e helft.
De eigen scheids van Swift maakte er ronduit een potje van. Floot duidelijk de kant op van de thuisploeg met enorm rare beslissingen maakte die toch vooral zichzelf belachelijk. Toegegeven Togo 2 scoorde zelf ook niet meer de 2de helft. Swift was de betere ploeg en won misschien wel verdiend maar de manier waarop was erg jammer. De 2de helft deed Togo wat het kon maar kon het niet meer aan het niveau komen wat gehaald moest worden. Uiteindelijk werd er met 20-12 verloren.

Desondanks heeft ook Togo 2 een geweldig seizoen gehad. In de zaal in een zware poule in de middenmoot geëindigd en als promovendus op een haar na het kampioenschap mislopen.

De Selectie van Togo mag met een goedgevoel terug kijken op dit seizoen. Voor de trainers van Togo 1 & 2 was het de laatste wedstrijd gecoacht te hebben. Sjaak, Arco en Annelies bedankt voor de enorme inzet en fantastische momenten! Onze aanvoerder van Togo 1 Niek gaat Togo (voorlopig) verlaten. Bedankt voor alles en we zien je snel weer!

We kunnen met z’n allen trots zijn wat Togo dit seizoen bereikt heeft!
Ik zie jullie, fantastische supporters hopelijk volgend seizoen weer!

De Togonees