Afgelopen zaterdag startte de zaalcompetitie tegen Fortis 4 en Keep fit 1. Het werd een fijne opener van het zaalseizoen.

TOGO 2 startte in een sterkte opstelling en dat was terug te zien in het spelbeeld. Bij vlagen speelde TOGO Fortis zoek, maar door niet altijd scherp te zijn in de verdediging bleef Fortis de eerste helft bij. Er werd een gaatje geslagen van vier punten in een fase dat TOGO aanvallend gewoon enorm sterk was. Het gat werd voor rust verkleind door Fortis dankzij twee onnodige fouten. Na rust werd het verschil dat er al in veldoverwicht was uitgedrukt in de score. Ook de wisselspelers die invielen zette de goede wedstrijd voort en op die manier werd er gewonnen met een 27-20 eindstand. Het was een erg leuke wedstrijd om te zien en de verdiende punten voor TOGO 2 zijn binnen!

Nu was het aan TOGO 1 om meteen tegen medetitelkandidaat te laten zien dat het kampioen wil worden in de zaal. TOGO startte scherp en wist op een 2-0 voorsprong te komen. Daarna werd de voorsprong naar 4-1 uitgebreid en vanaf dat moment haakte de uitploeg aan. Het werd een helft waar TOGO op voorsprong stond maar wel op constante druk doordat Keep Fit in de buurt bleef. Er werd in de eerste helft al twee keer gewisseld door de thuisploeg en de wissels pakte niet slecht uit. De spits van Keep Fit werd aan banden gelegd door Eric waardoor hij minder snel dan normaal wist te scoren. Het is trouwens een wonder dat die heer van Keep Fit er slechts met geel af ging doordat hij meerdere onsportieve overtredingen maakte. Ook na rust bleef TOGO op voorsprong al was die regelmatig minimaal. Ook in de 2de helft werd er veel gewisseld en vielen Yvo & Tim terug in en lieten ze zien wat ze waard waren. Keep Fit bleef het hard spelen en regelmatig zag de scheidsrechter het door de vingers. Wanneer ze wel werden afgefloten strafte TOGO het af. In de eindfase van de wedstrijd wist TOGO 1 de wedstrijd over de streep te trekken en wonnen terecht met 21-18!

Het was een harde wedstrijd die door TOGO terecht werd gewonnen waardoor de eerste stap naar het kampioenschap is gezet.

Volgende week speelt de selectie uit tegen Swift 3 en PSV 1. De selectie hoopt op jullie support.

Swift 3-TOGO 2 17:30
PSV 1- TOGO 1 16:20