Als opwarmer voor de wedstrijden van de selectie wist TOGO 4 met twee punten verschil te winnen van Blauw Wit en het was aan de selectie om ook de punten in Goes te houden.

TOGO 2 startte de wedstrijd tegen Swift 3 uitstekend en stond binnen twee aanvallen 2-0 voor. Het kon dat doorzetten tot 8-3. Zoals verwacht begonnen bepaalde heren van Swift te zeuren en zich onsportief te gedragen. Dat moest één heer bekopen met een terechte gele kaart. Vanaf 8-3 werd het aanvallen moeizamer en kon Swift langzaam terugkomen. Er werd gerust met 8-7. Na rust hadden beide ploegen in de eerste tien minuten amper doelpunten. Daarna pakte TOGO weer de voorsprong en wist die uit te breiden tot vier doelpunten. Het werd nog even spannend maar TOGO wist de wedstrijd terecht te winnen met 16-13 en heeft daardoor de belangrijke punten binnen!

TOGO 1 startte net zoals vorige week niet scherp. Het stond snel 2-6 achter en moest dus weer in de achtervolging. Dit verschil kwam vooral omdat één heer er toen al vier in had liggen. Hij wist er in totaal tien te maken. TOGO wist(ook net zoals vorige week) de achterstand weg te werken en tot 9-9 te komen. In de 2de helft werd er volop gescoord door beide ploegen en wist PSV op vier punten voorsprong te komen. Sommige spelers van TOGO wisten de korf ook makkelijk te vinden maar elke keer als het verschil drie werd scoorde PSV weer. TOGO bleef tot het laatste moment strijden en sommige wissels wisten ook positieve punten te brengen. Toch werd er tegen “laagvlieger” PSV verloren met 23-26. Het toeval wilde dat ook Keep Fit verloor tegen hekkensluiter Triade en achtervolger Seolto verloor van Blauw Wit.

TOGO 1 houd dus zicht op de bovenste plaats maar dan zal het volgende week thuis tegen Triade beter moeten.

De selectie hoopt weer op jullie fijne support!

TOGO 2-Tjoba 3 16:00
TOGO 1-Triade 1 17:15