Afgelopen zaterdag speelde ons vlaggenschip de derby tegen Atlas 1. Voor de selectie speelde eerst TOGO A1 tegen ONDO A1. Nadat scorend het niveauverschil nog niet werd uitgedrukt (7-5) voor rust was dat na rust wel het geval. De doelpunten vielen makkelijk en ONDO wist amper de korf te vinden. Er werd overtuigend gewonnen met 15-7.

Daarna was het aan TOGO 2 om de eerste 2 punten van het seizoen te gaan pakken tegen Merwede 3. In een constant gelijk opgaande 1e helft maakte TOGO 2 een goede indruk. Het begon sterk en kwam op een kleine voorsprong die ze eigenlijk de hele 1e helft hadden. Merwede bleef de hele tijd in de buurt en het verschil werd eigenlijk geen moment groter dan twee doelpunten.

Na rust schoot Merwede uit de startblokken daar waar TOGO de korf niet meer zo wist te vinden. Ze wisten een ruime voorsprong te pakken maar TOGO wist zich terug te knokken in de wedstrijd. Het werd de laatste minuten nog behoorlijk spannend maar de aansluitingstreffer werd helaas niet meer gemaakt. Er werd afgefloten met een stand van 15-17.

Nu was het aan TOGO 1 om de derby te winnen tegen Atlas 1. Het begin van de wedstrijd ging behoorlijk gelijk op. Atlas wist een kleine voorsprong te pakken maar eigenlijk was die steeds van korte duur totdat TOGO het initiatief overnam en een kleine voorsprong pakte. Mede dankzij een goede tactische wissel wist TOGO de korf makkelijk te vinden en werd er gerust met een 13-11 tussenstand.

Na rust was het TOGO dat met scherp schoot en een voorsprong van 17-11 wist te pakken. Het verschil leek gemaakt en TOGO bleef ook zoeken naar meer doelpunten. Ook Atlas wist de korf weer meer te vinden en beide ploegen maakte er een doelpuntrijke wedstrijd van. Atlas nog wel wat dichterbij te komen maar kon het verschil niet echt klein krijgen. Bij TOGO maakte A1 speler Iloy zijn debuut in de laatste 10 minuten van de wedstrijd en wist net zoals in TOGO 2 goed in te vallen.

Over alle schijven werd deze wedstrijd gescoord bij de thuisploeg en er werd een mooie 27-22 winst geboekt.

Door de winst weet TOGO aansluiting met de koploper te houden die aanstaande zaterdag op bezoek komt. Kom je ook weer aanmoedigen?

TOGO 3- Blauw Wit 2 13:00
TOGO 2- Vitesse 4 14:30