Dit seizoen maken Kim Koppejan, Rowi Dijkdrent en Noa van Zon, speelsters uit onze B1, deel uit van de RTC Zeeland <15 jaar.

RTC staat voor Regionale Talenten Centrum. In heel Nederland zijn er vanuit de KNKV RTC’s opgezet waar regionale jeugd korfbaltalenten met elkaar trainen en toernooien spelen . Hierdoor leren zij van elkaar en kunnen zij, naast hetgeen ze leren bij de eigen vereniging, zichzelf verder ontwikkelen.

Op woensdag 24 oktober speelden onze meiden met de RTC Zeeland tijdens een toernooi tegen teams van andere RTC’s. In de volgepakte sporthal van Deetossnel in Dordrecht werden 6 duels uitgevochten. Het was een mooie ervaring, met pittige tegenstanders en spannende wedstrijden. RTC Zeeland verloor met klein verschil 3 wedstrijden, speelde 1 keer gelijk en boekte 2 overtuigende overwinningen.

In december mogen Kim, Rowi en Noa met de RTC Zeeland opnieuw hun krachten meten met andere talentteams, tijdens de Korfbal Challenge die van 27 t/m 30 december 2018 plaatsvindt in het topsportcentrum in Rotterdam.

We wensen hen alvast heel veel succes!