Zaterdag 12 januari moesten Togo 1 & 2 een uitwedstrijd spelen tegen Nio uit Rotterdam. Vooraf een belangrijke pot omdat de Togo selectie de punten hard nodig heeft!
Togo 2 had een valse start tegen de in het begin scherpe thuisploeg. Voordat wij met onze ogen konden knipperen stonden we zo 5-0 achter. De heren van Nio waren in het eerste kwartier ontketend en er zat geen rem op. Na het eerste kwartier waarin het 10-2 stond stopte Nio met scoren. Na zo’n 20 minuten voerde Togo tactische wissels door en daardoor ging het zowaar beter draaien met een ruststand van 11-7 voor de thuisploeg. Na rust ontpopte de wedstrijd tot een spannende thriller waarin Togo in de laatste 20 minuten steeds een doelpuntje voorkwam maar Nio toch steeds gelijk maakte. Nio voelde de bui al een beetje hangen en zette in de laatste 10 minuten spelers van Nio 1 in. Aanvankelijk maakte dat niet eens zo heel veel verschil. Togo had de zaken goed voor elkaar tot
de laatste minuut waarin het 18-18 stond. Nio scoorde de 19-18 en de aanval daarop Togo niet. Daarna na slecht uitverdedigen van Togo gaf Nio de genaden slag en floot de scheidsrechter af met een uitslag van 20-18.
Opmerkelijk was nog dat de spelers van Togo 1 erop gewezen werden geen “tactische aanwijzingen” te mochten geven.

Nu was het tijd voor het hoofdprogramma in een redelijk gevulde sporthal.
Togo startte scherp aan de wedstrijd zowel aanvallend als verdedigend. Al snel kwam het op voorsprong en het breidde die voorsprong geleidelijk aan steeds verder uit. In beide vakken werd er makkelijk gescoord en de nieuwe samenstelling bleken een goede uitwerking te hebben op het spel. We gingen rusten met een 13-7 voorsprong in ons voordeel.

Na rust bleven we scherp in de duels en bleven goed mee scoren. In een opleving van Nio werd het verschil nog even 4 maar werd daarna weer vergroot doordat iedereen de korf wist te vinden. In de laatste 10 minuten werd de scoren nog lekker uitgebreid en dat resulteerde in een 25-15 uitslag in het voordeel van Togo. De eerste punten voor Togo 1 zijn gehaald en het spel dat werd gespeeld bied hoop en vertrouwen voor de volgende wedstrijden!

Komende zaterdag speelt de selectie van Togo een cruciale thuiswedstrijd tegen Seolto. Graag hopen wij op jullie support bij deze belangrijke wedstrijden!

De Togonees