Afgelopen zaterdag speelde de selectie een thuiswedstrijd tegen Dijkvogels uit Maasdijk. Vooraf was er veel vertrouwen dat er punten gepakt gingen worden, het bleef er helaas bij eentje…
Togo 2 zou bij winst tegen de concurrent goede zaken doen voor lijfsbehoud. Beide ploegen besloten er een waar korfbalspektakel van te maken! Togo had in de beginfase het betere van het spel en met mooie aanvallen en doelpunten pakte het de voorsprong. Echter, Dijkvogels bleef constant in de buurt waardoor het vanaf begin een aantrekkelijke pot was. Doordat er tot de rust door beide ploegen scherp werd aangevallen was de ruststand 13-10. Na rust startte Togo fel en kwam het op 5(!) punten voorsprong, echter toonde Dijkvogels veerkracht en kwam terug in de wedstrijd. Togo raakte hierdoor niet van de leg en bleef rustig spelen. Uiteindelijk was het in de laatste 10 minuten stuivertje wisselen en verschrikkelijk spannend. De scheidsrechter floot af met een (toch) terechte  eindstand van 22-22. Togo 2 speelde goed en zelfverzekerd en als het zo doorgaat komt lijfsbehoud helemaal goed!

Nu was het de beurt aan Togo 1 dat de laatste wedstrijden beter begint te spelen en vol goede moed en vertrouwen begon aan de wedstrijd. Helaas was er na 10 minuten niks meer van dat vertrouwen  over. Het stond al op een ruime achterstand en het ongeloof straalde er van af. Eigenlijk valt er over de eerste helft weinig meer te zeggen, Dijkvogels scoorde er lustig op los en bij Togo was het helemaal niet goed.

Sommige spelers van Togo waren behoorlijk afgeleid door beslissingen van de scheidsrechter. Er mag gezegd worden dat sommige beslissingen wel erg discutabel waren, maar alle aandacht had moeten gaan naar het eigen spel. Uiteindelijk floot de scheidsrechter af met een 8-17 ruststand en was de wedstrijd al lang en breed gespeeld.

Na rust toonde Togo tekenen van leven en speelde het beter als in de eerste helft (gelukkig maar). Er werd nog best wat gescoord en bij Dijkvogels was een beetje frustratie te zien omdat bij hun niet alles meer lukte. Togo kwam terug tot 5 punten maar is nooit dichterbij gekomen. Met een paar wissels in de tweede helft speelde de ploeg beter, maar er was veel te weinig tijd om er nog een wedstrijd van te maken. Uiteindelijk stond er een eindstand van 20-27 op het scorebord. Komende wedstrijd tegen ADO zal het beter moeten en de selectie gaat er alles aan doen om 4 punten mee te nemen terug naar Goes!

Tot dan!

De Togonees