Van te voren zou het een zware taak voor beide ploegen worden om punten te pakken. Zowel TOGO 1 als TOGO 2 misten een aantal spelers in ’s-Gravendeel. TOGO 2 mocht starten tegen ADO 2. Waar vorige wedstrijd verrassend van werd gewonnen werd het dit keer een deceptie. In het eerste deel kon Togo nog redelijk bij blijven met een verschil van drie doelpunten, maar ADO 2 was zaterdag veel te sterk voor een gehavend 2e. Eigenlijk kwam TOGO geen enkel moment goed in de wedstrijd. Met een redelijk ruim verschil werden de kleedkamers opgezocht. In de tweede helft maakte ADO snel een einde aan de gedachte dat er misschien nog wat te halen viel. Helaas viel Marcel ook nog uit met een lies blessure.

In de laatste 20 minuten bleef TOGO slordig en kwam het moeilijk vrij door de goede druk van ADO. ADO bleef in de eindfase erg scherp en dat leverde een 22-11 uitslag op.
Geen cruciaal verschil, aangezien de concurrenten ook niet wisten te winnen.

Nu was het de beurt aan TOGO 1. Er werd vanaf het begin erg scherp verdedigd en dat haalde ADO 1 erg uit hun spel. TOGO had het betere van het spel maar wist dit nog niet in doelpunten uit te drukken. Wel hadden ze vanaf begin een voorsprong te pakken die ze niet meer weggaven. TOGO bleef scherp en bij ADO heerste onmacht. ADO bleef fouten maken en TOGO strafte die fouten goed af. Met een voorsprong van 2 doelpunten werd de rust bereikt. Na rust bleek gelijk dat aan het spelbeeld niks veranderd was, alleen drukte TOGO  nu het verschil uit in een voorsprong van 4 doelpunten. Doordat TOGO goed bleef verdedigen werd de schutter van ADO gewisseld en dat bleek en goede zet voor ADO. Daardoor ging het beter draaien bij de thuisploeg en kwam het in de eindfase gevaarlijk dichtbij. Het kwam terug tot 15-16 toen de laatste minuut in ging en zo’n 20 seconden voor tijd kreeg TOGO een strafworp mee. Helaas werd deze gemist (zo bleef het lekker spannend) en kreeg ADO een laatste kans om nog een gelijkspel eruit te halen. Gelukkig gebeurde dat niet en ging TOGO er met de overwinning van door!
Door deze overwinning word “de rode lantaarn” overgedragen aan DSO. Doordat Seolto en Nio beide wel punten pakte zal TOGO nog steeds alle zeilen bij moeten zetten om degradatie te ontlopen.

Zaterdag 9 maart weer een nieuwe kans de volle buit te pakken, dit keer thuis tegen Paal Centraal.

Tot dan!

De Togonees