Vandaag stond er voor de selectie een thuiswedstrijd op het programma tegen Paal Centraal. Vooraf een lastige wedstrijd, Paal Centraal 2 koploper en Paal Centraal 1 doet mee voor de promotieplek.  Togo 2 mocht het laten zien in een goedgevulde hal 3. Eigenlijk al heel snel werd duidelijk dat hier geen stunt mogelijk zou zijn.  Paal Centraal schoot uit de startblokken en was heel erg zuiver in de afronding. Daar tegenover kon Togo geen vuist maken en had het in de eerste helft weinig te vertellen. Wel werden er zo af en toe goedde acties gemaakt en als er verder niks te halen valt moet je daar van genieten. Er werd gerust met een erg groot verschil waardoor beide ploegen zonder enige druk de 2de helft konden beginnen. Togo bleek de 2de helft een stuk beter te spelen, mede dankzij enkele wissels werd er vooral de laatste 15 minuten alsnog aardig gescoord en werd de stand dragelijk gemaakt.  Daardoor was de 2de helft leuk om naar te kijken en floot de scheidsrechter af met een 15-27 uitslag. Voor Togo 2 zullen de komende 3 wedstrijden cruciaal worden aangezien dit tegen de laag geklasseerde ploegen is, dus de concurrenten voor lijfsbehoud.

Daarna was het de beurt aan Togo 1 om het Paal Centraal moeilijk te gaan maken.  Het was een perfect begin van de wedstrijd want het was al razend snel 2-0. Daarna bleef Togo ijzersterk spelen en had het de hele 1e helft de controle over de wedstrijd en was Paal Centraal onzorgvuldig. Togo had een voorsprong van 2-3 punten en bleef constant mee scoren waardoor die de hele 1e helft intact bleef. Togo wist dankzij goed verdedigen en scherp te blijven te gaan rusten met een 11-8 voorsprong. Er was bij iedereen vertrouwen dat als dit zo doorging de punten in Goes bleven. Direct na rust was binnen 5 minuten de voorsprong als sneeuw voor de zon verdwenen en stond het zelfs 11-12. Enorm zonde dat er de eerste helft zo goed word gespeeld en dat de voorsprong dan zo word verloren. Nadat Togo weer bij de les was ging de wedstrijd lang gelijk op. Paal Centraal heeft de luxe dat het over 2 hele lange heren beschikte die over het algemeen heerste in de korfzone en dat terwijl Togo ze het aardig lastig wist te maken. In de laatste 10 minuten werd het verschil gemaakt, helaas in het voordeel van Paal Centraal. Na een paar slordige ballen strafte Paal Centraal dat af door een voorsprong van 3 punten te pakken en dat gat werd nog wel 2 maar dichterbij zijn is Togo niet gekomen. Al met al werd er verloren met een 18-21 eindstand en verdiende Togo toch meer… Deze wedstrijd geeft iedereen wel het vertrouwen dat het in de komende cruciale wedstrijden goed gaat komen! Voor zowel Togo 1 als 2 worden het 3 finales waarbij de selectie jullie steun kan gebruiken in de komende 2 thuisduels en 1 uitduel in Vlissingen.
Ik zie jullie graag komende zaterdag tegen Nio uit Rotterdam!

Togo 2-Nio 2 14:35

Togo 1-Nio 1 15:50