Afgelopen zaterdag stond er voor de TOGO selectie een cruciale wedstrijd op het programma. Bij winst voor TOGO 2 was het zeker van lijfsbehoud en bij winst voor TOGO 1 had het een grote kans om in de 3e klasse te handhaven. TOGO 2 mocht starten tegen het al gedegradeerde Seolto 2. In de beginfase gaven beide ploegen elkaar weinig ruimte om los te komen, TOGO pakte de voorsprong maar Seolto wist de gehele 1e helft bij te blijven. Het was een leuke en spannende wedstrijd om te zien omdat het zo gelijkwaardig was. Er werd gerust met een 8-10 voorsprong. In het begin van de 2e helft bleef het spannend, maar halverwege kwam TOGO toch 4 punten los en leek de wedstrijd gespeeld. Echter knokte Seolto zich knap terug en kwam het nog tot 16-17 terug. In de spannende slotfase die volgde trok TOGO aan het langste eind en won met 16-18 en dat betekent dat TOGO 2 is gestegen naar de 4e plaats!

Nu was het de beurt aan TOGO 1, waar veel TOGO supporters naar Vlissingen waren gekomen om hun ploeg aan te moedigen. TOGO startte in een andere basis opstelling, namelijk begonnen Mijke en Eric en startte Tim en Suzan vanaf de kant. TOGO bleek uiterst gedreven en scherp aan de wedstrijd te zijn begonnen. Het kwam al snel op voorsprong en speelde Seolto eigenlijk de hele eerste helft van de mat! Er werd scherp verdedigd en goed gecombineerd in de aanval en daar kwam Seolto niet onderuit. Er werd gerust met een 6-12 tussenstand en nu was het zaak scherp de kleedkamer uit te komen. Na rust bleek er geen verandering in het spelbeeld te komen en schoot TOGO Seolto helemaal van het veld. Er werd zelf een tussenstand van 9-20 genoteerd! In de laatste 10 minuten werd er nog wat gewisseld en floot de uitstekend fluitende scheidsrechter af met een 14-26 uitslag. Doordat DSO niet wist te winnen van NIO en TOGO niet bij de slechtste nummers 7 hoort is handhaving een feit!! Volgende week de laatste wedstrijd in de zaal in eigen hal 3 tegen Korbatjo.

Ik zie jullie dan!

De TOGOnees