De eerste veldwedstrijden stonden zaterdag weer op het programma. Aansluitend mochten Togo A1, Togo 2 en Togo1 in Vlissingen de punten mee naar huis nemen! Doordat Togo A1 een sterke 2 de helft speelde werd er alsnog ruim gewonnen met 14-19. Daardoor staat de ploeg nu boven Nikantes en Seolto, een
plaats waar het minstens thuis hoort.

Nu mocht Togo 2 het laten zien op deze warme middag en wat een contrast met vorige week toen de selectie nog in natte sneeuw speelde! Togo 2 had een moeizaam begin van de wedstrijd. Seolto kon makkelijk bijblijven en Togo had moeite de juiste kansen te vinden en te verzilveren. Ondanks dat het niet vanzelf ging was Togo toch beter dan Seolto al kwam Seolto vlak voor rust op voorsprong en gingen ze rusten met een 9-8 tussenstand. Na rust had Togo het een stuk beter voor elkaar, er werd in het eerste kwart na rust makkelijk gescoord en het verschil werd gemaakt. Ook mochten Yari, Yvo en Fleur invallen en dat deden ze erg sterk! Togo bleef de baas en won met 13-17. Door deze overwinning staat Togo 2 slechts 1 punt van de nummer 2 en 3 van de nummer 1 af. Wie weet wat er
nog meer in het vat zit.

Nu was het de beurt aan Togo 1 dat wist dat het een ploeg tegen zich kreeg die zinden op wraak na de vernedering in de zaal. Togo 1 had het de gehele 1e helft ontzettend moeilijk. Het wist de korf moeilijk te vinden door de vele druk die Seolto gaf en was verdedigend zelf niet scherp genoeg. Ook liet het zich af en toe frustreren door het onsportieve spel dat bepaalde spelers van Seolto vertoonde.
Lichtpuntjes de eerste helft waren de goede combinaties die Wietse en Tim hadden en daar wisten de (verschillende) tegenstanders zich geen raad mee. Er werd met een stand van 11-6 gerust. De 2 de helft bleek een heel ander verhaal, Togo was zichzelf en poetste de achterstand in een rap tempo weg. Dankzij het goede en slimme aanvalsspel en Jordi die erg zuiver was werd er 14-17 voorsprong gepakt. In de laatste 10 minuten werd er tactisch gespeeld en gewisseld en werd er een geweldige team prestatie neer gezet door met 17-18 de winst mee naar Goes te nemen. Het korfbal was misschien niet altijd even goed op deze zaterdag maar stuk voor stuk mooie overwinningen!

Door de overwinning van Togo 1 doet het nog volop mee voor het kampioenschap!
11 mei speelt de selectie de volgende wedstrijden tegen KCR 4 en KVK 1. Tot dan!

De Togonees