Zaterdag 18 Mei  – 14:30, de start van de wedstrijd Fortis 4 – TOGO 2.
Het was warm in meerdere opzichten. Een buitentemperatuur van boven de 20 graden waar nog niet iedereen aan gewend was, de scheidsrechter die “er ook even in moest komen” en een tegenstander met spelers met een grillig en boze stemming (tja hoe noem je dat ook alweer) zorgde voor de nodige verhitting deze middag.

Nadat het eerste doelpunt voor Fortis viel pakte TOGO de regie over. Tot aan de 3-3 stand bleef het gelijk op gaan. Daarna bouwde TOGO de voorsprong uit naar een 6-9 ruststand. De tactische wissels bij de tegenstander kon daar niets tegenin brengen.

Na rust veranderde er weinig aan het wedstrijdbeeld. De voorsprong van TOGO bleef schommelen tussen de 2 en 4 punten, dit hadden er wellicht 2 meer kunnen zijn als 2 zuivere doelpunten niet waren afgekeurd.

Na 2 x 30 minuten, 27 doelpunten en 2 drinkpauzes floot de scheidsrechter af met 12-15 stand op het scorebord (scorebord? in dit geval het bloknootje van de scheids en fanatieke TOGO-speelster die voor de zekerheid de stand ook maar bij hield)

Het was niet een wedstrijd met het mooiste korfbal, fantastische acties en duidelijke arbitraire beslissingen, maar TOGO telt wel 2 punten op bij het totaal.

Door het verlies van Swift 3 tegen Juliana 3 staan we nu met een gelijk puntenaantal als Swift.

Het blijft spannend in de klasse van TOGO 2.