Afgelopen zaterdag stonden voor Togo 1 & 2 verschillende uitwedstrijden op het programma tegen Fortis 4 en Zaamslag 1.
Togo 2 wist met een ruststand van 6-9 te winnen met 12-15 en staat daardoor gedeeld bovenaan! Swift 3 verspilde ditmaal tegen Juliana 3, 2 punten en het beloofd een spannend slot van de competitie te worden aangezien ze elkaar de laatste speelronde treffen..

In Zaamslag was het voor Togo 1 de taak zich niet te verslikken tegen het puntloze Zaamslag. Waar Zaamslag nog wel op een 1-0 voorsprong kwam was het initiatief daarna vrijwel de hele wedstrijd voor Togo. Er werd scherp verdedigd en regelmatig erg goed aangevallen. Togo liep in de 1e helft uit naar een 3-11 voorsprong en das een fijne marge om de rust in te gaan. Togo ging goed om met het grote veld waar dat in het verleden nog wel eens mis ging werd het eigen spel nu gespeeld en speelde het met veel vertrouwen.

Na rust was er een iets mindere fase waarin beide ploegen de korf moeilijk wisten te vinden. In het laatste kwartier werd iedereen op scherp gezet en was het de bedoeling de 20 doelpunten te halen. Deze “peptalk” bleek de ploeg goed te doen. Er werd weer makkelijk gescoord en er werd tot de laatste seconden geknokt om de 20 doelpunten te halen. Ondertussen was Wietse nog ingevallen en vielen in de laatste 5 minuten Noa, Kim en Yari nog in. Noa bekroonde dat met een doelpunt en voor Kim en Yari was het hun debuut in Togo 1. Met nog 1 minuut op de klok was het 8-19 en moest er dus nog een doelpuntje bij. In de laatste aanval waar veel kansen werden gecreëerd was het Wietse die de laatste bal van de wedstrijd binnen prikte.

Dit werd uitbundig gevierd en na het nieuws dat KVK won van Keep Fit barstte een klein feestje los! Hierdoor staat Togo 1 3 punten los en zal volgende week tegen DSO de sleutelwedstrijd zijn voor het kampioenschap binnen te halen.

Kom de selectie aanmoedigen op weg naar het kampioenschap!
Togo 2-Atlas 2 14:30
Togo 1-DSO 1 16:00