Het was zaterdag weer echte Togo dag met een vol thuisprogramma. De B1 speelde een spannende wedstrijd tegen Swift B1. Er werd gelijkgespeeld met 11-11 en dat was een terechte uitslag. Winnen hun de volgende twee wedstrijden zijn zij kampioen in de 2de klasse!
De A1 volgde het voorbeeld van de wedstrijd ervoor en ook daar werd gelijkgespeeld. Togo leek een makkelijk middag te hebben toen het na een sterke 1e helft met 12-7 voorstond. In de 2de helft was weinig meer over van dat goede spel en kwam Movado dichter en dichterbij en in de laatste 10 minuten zelf op voorspong. Togo was op tijd bij de les en sleepte er nog een puntje uit: 17-17

Togo 2 speelt verrassend mee voor het kampioenschap en kon hele goede zaken doen aangezien concurrent Swift opnieuw verloor. Helaas was vanaf het begin van de wedstrijd al duidelijk dat het een lastige wedstrijd zou worden.. Togo miste scherpte en liep overal een stapje achter op Atlas dat ook de hele wedstrijd op voorsprong stond. Geen moment had je het idee dat Togo echt in de wedstrijd wist te komen en het ging met een achterstand de rust in. In de 2e helft werd er geprobeerd met wissels het team opgang te brengen maar helaas slaagde deze opzet niet. Togo had gewoon niet zijn dag en dat is jammer maar niets aan te doen. Het verloor terecht met 13-17 en daardoor staan er nu drie ploegen bovenaan: Swift, Togo en Atlas. Het beloofd een spannend slot te worden met nog 2 wedstrijden voor de boeg.

Voor Togo 1 stond een hele belangrijke wedstrijd op het programma: DSO 1.
DSO begon scherp aan de wedstrijd en pakte meteen een voorsprong van twee doelpunten. Weer een achterstand voor de thuisploeg maar zoals zoveel wedstrijden dit seizoen knokte de ploeg zich razendsnel terug en stond het vrij snel weer gelijk. Daarna pakte Togo het initiatief het stond bijna de hele eerste helft twee doelpunten voor. Er werd goed verdedigd en aanvallend werden gelukkig de belangrijke doelpunten gemaakt. Vlak voor rust werd er een klap aan DSO uitgedeeld toen Togo op een 11-7 voorsprong kwam en daarmee werd ook gerust. Na rust werd er lang niet veel gescoord. Togo wist zelf niet zo makkelijk te scoren maar hield het ook lang dicht waardoor DSO niet dichterbij kon komen. Doordat Jordi en Mijke werden ingebracht ging het vak beter lopen en werd er ook weer gescoord. DSO kwam uiteindelijk twee keer tot scoren en werd het verschil toch twee.
Maar het vak dat de gehele wedstrijd makkelijk de korf wist te vinden scoorde razendsnel weer twee keer en daardoor was de buit zo goed als binnen. Togo speelde opnieuw een uitstekende wedstrijd en won verdiend met 18-15.

Hierdoor is Togo 1 gepromoveerd naar de 2e klasse!
Aanstaande zaterdag kan Togo 1 kampioen worden tegen Blauw-Wit.
Kom onze selectie aanmoedigen op weg naar de titel!

Togo 2- Juliana 3: 14:30
Togo 1- Blauw-Wit 1:16:00