Het was zaterdag weer een echte TOGO dag met veel thuiswedstrijden en natuurlijk de kampioenswedstrijd van het vlaggenschip.
Togo B1 won in een spannende wedstrijd van Tjoba B1 met 18-16 en kan over twee weken kampioen worden in de 2de klasse als het de uitwedstrijd tegen KCC wint! Togo A1 leek een makkelijke middag tegemoet te gaan tegen Nikantes A1 maar wist helaas niet het gebruikelijke niveau te halen en verloor een punt tegen de hekkensluiter: 13-13

Toen was het aan Togo 2 om in de race te blijven voor het kampioenschap. Tegen Juliana 3 werd het een lastige wedstrijd mede dankzij een zwak begin van de thuisploeg. Naarmate de 1e helft vorderende begon Togo steeds beter te spelen en kwam het gelijk met Juliana. Vlak voor rust wist Juliana toch op twee punten verschil te komen. Na rust bleef de wedstrijd gelijk op gaan. Togo bracht met de wissels nieuwe input en dat pakte goed uit. Er werd een voorsprong van twee punten gepakt en steeds als je dacht dat het verschil groter werd haakte Juliana toch weer aan. Uiteindelijk na een spannend slot werd het 16-16 en dat betekent dat als het de volgende wedstrijd tegen concurrent Swift 3 wint kampioen word!

En toen was het eindelijk zover, de kampioenswedstrijd van Togo tegen Blauw-Wit!
De wedstrijd schoot uit de startblokken, beide ploegen scoorde razendsnel maar al snel bleek dat dit tempo niet werd vol gehouden. Waar Blauw-Wit nog redelijk wist te Togo de korf niet meer te vinden. Dit resulteerde in een 4-7 tussenstand. Daarna had Togo de wedstrijd volledig onder controle en gaf het Blauw-Wit geen ruimte meer om te scoren. De aanvallen van de thuisploeg begonnen beter en beter te lopen en daardoor werd er gerust met een voorsprong van 8-7! De ploeg bleek niet voor het eerst dit seizoen een geweldige veerkracht te hebben door de achterstand weg te poetsen. In de 2de helft was de spanning die er bij sommige spelers in de 1e helft nog was weg en slaagde Togo erin om een gat te slaan en deze niet meer uit handen te geven. Er werd met scherp geschoten en er werden mooie aanvallen opgezet. Er werden geen fouten meer gemaakt in de slotfase van de wedstrijd en dit betekende een 22-17 overwinning!!

Togo 1 werd luid toegejuicht door de vele supporters die op de wedstrijd waren afgekomen, bedankt voor de geweldige sfeer!
Dit was voor Sjaak zijn laatste thuiswedstrijd als coach van Togo 1 en een beter cadeau had Togo 1 hem niet kunnen geven.. Het kampioensfeest werd tot in de late uurtjes in de stad goed gevierd.
Over twee weken wacht de laatste wedstrijd van het seizoen alweer uit bij Scheldevogels en hopen dan het seizoen met een overwinning af te sluiten.

Ik zou zeggen tot over twee weken en hopen dat we dan nog een feestje kunnen vieren als Togo 2 kampioen is geworden!

Scheldevogels 1-Togo 1: 16:00
Swift 3-Togo 2: 17:30

De Togonees

Voor meer foto’s klik je hier!