Eindelijk was het weer zover! Na een goede oefenperiode is de competitie weer van start gegaan en de selectie reisde af richting Rotterdam. Waar bij Togo 2 de voorbereiding niet vlekkeloos was omdat Koen pech had met zijn auto onderweg moest Eric die meeging als reserve in de basis startte.
Togo 2 speelde een matige wedstrijd. Het oogde onwennig en een beetje inspiratieloos tegen een tegenstander waar zeker tegen gewonnen had kunnen worden.Waar Togo in de 1e helft nog goed bij bleef sloeg Erasmus in de 2de helft een gat en dat werd niet meer door Erasmus weggegeven. Togo probeerde het nog wel en met een paar tactische wissels werd het spel wel wat beter, maar kon het Erasmus niet meer echt moeilijk maken. Er werd verloren met 14-9.

Na het kampioenschap vorig jaar speelde Togo 1 hun eerste wedstrijd in de 2de klasse tegen Erasmus 1. Een nieuw seizoen betekent in het geval van Togo 1 ook nieuwe spelers. Yvo en Noa hebben zich laten zien en staan beide met trots in Togo 1! Togo startte de wedstrijd scherp en kwam gelijk op voorsprong. Er werd goed gecombineerd en de juiste kansen werden genomen en raak geschoten. Al snel werd een gaatje van 4 punten geslagen tegen de thuisploeg die daar niet van onder de indruk van was want die kwamen al gauw weer op 1 punt. Togo bleef op voorsprong komen, maar kwam niet verder dan twee punten verschil. Togo had moeite met de lengte waar Erasmus over beschikte en daardoor konden hun vaak meerdere keren schieten in een aanval.
Er werd gerust met een verschil van een doelpunt in het voordeel van Togo.

Na rust bleef Togo goed spelen. Aanvallend werd er gezocht naar de juiste kansen. Belangrijk was de lange heren bezig te houden zodat zij niet richting de korf kropen. Verdedigend had Togo het op orde, maar Erasmus was scherp in de afronding. Met name de spits van Erasmus schoot er op los en scoorde er heel wat. Het bleef tot de laatste seconde een spannende en leuke wedstrijd om naar te kijken. Met nog 1 minuut te gaan stond het 16-17 voor Togo. Helaas maakte Erasmus met nog 20 seconden op de klok de gelijkmaker. Daarna was er nog een kans voor Togo en floot de scheidsrechter die goed floot af.
Het 1e punt is binnen na een goede wedstrijd waar we tevreden mee kunnen zijn.

Er werden thuis onder andere gewonnen door Togo A1 die in een spannende wedstrijd verdiend wonnen van Luctor A1 met 14-13. Ook werden er 2 punten gepakt door Togo 3 in de reserve 4e klasse. Er werd na een leuke 2de helft verdiend gewonnen van Top 5 met 10-7.

Volgende week wacht ons de eerste thuiswedstrijd van het seizoen! De selectie van Vriendenschaar komt dan op bezoek. Ik zie jullie dan!

Togo 2-Vriendenschaar 2 14:30
Togo 1-Vriendenschaar 16:00