Alle foto’s bekijken van deze zaterdag? Check onze Facebook-pagina én ga naar deze link.

Voor het eerst dit seizoen mocht de selectie laten zien voor het thuispubliek wat het waard was, en met succes. Er werden 3 punten in Goes gehouden.

Togo 2 en Vriendschaar 2 hadden moeite in het begin van de wedstrijd om de korf te vinden. Er werd door beide ploegen goed verdedigd en aanvallend waren beide ploegen onmachtig. Na zo’n tien minuten stond er 1-1 op het scorebord. Vanaf toen pakte Togo door en begon het beter in zijn spel te komen. Goede aanvallen wisselden zich af en er werd een ruime voorsprong gepakt. Verdedigend hield Togo het goed dicht en daardoor werd er gerust met een 7-3 voorsprong.
Togo begon niet scherp aan de 2de helft en liet Vriendenschaar terug komen in de wedstrijd. Togo wist zich gelukkig op tijd te herpakken waardoor Vriendenschaar wel langszij kon komen, maar niet op voorsprong. In een erg spannende slotfase leek Togo er met de winst vandoor te gaan, maar aanvallend werden de verkeerde beslissingen genomen wat Vriendschaar afstrafte. Hierdoor sleepte Vriendenschaar een puntje uit het vuur. De scheids floot af met een 11-11 eindstand. Toch onnodig puntverlies voor de thuisploeg, maar het eerste punt is binnen!

Nu was het aan Togo 1 om het thuispubliek te laten zien dat zij in de 2de klasse thuishoren. Togo speelde een moeizame 1e helft. Vriendschaar verdedigde erg scherp en daardoor werden er niet altijd de goede kansen gepakt. Verdedigend had Togo het wel goed op orde. Er werden weinig kansen weggegeven. Aanvallend had vooral een vak van Togo moeite met scoren. Desondanks dat het moeizaam was werd er gerust met 8-7 voorsprong. Na rust bleek Togo oplossingen te hebben voor het verdedigende goede spel van de tegenstander. Er werd gezocht naar de juiste kans en het liet Vriendenschaar de fout maken. Togo liep uit van 10-8 naar 18-10 en daarmee was de wedstrijd gespeeld. Er werd in die fase heel erg scherp geschoten en Vriendenschaar kon dat tempo niet bij benen. Iedereen schoot in die fase uitstekend met als uitblinker Noa die haar goede wedstrijd bekroonde met vier doelpunten. Smetje was uitvallen van Wietse met een enkel blessure. Marcel viel in en dat deed hij uitstekend wat hij bekroonde met een doelpunt. Later viel Niek nog voor Marcel in en ook hij had een goede invalbeurt. Togo kwam niet meer in gevaar en speelde gretig tot het einde en won met 20-13. De eerste twee punten in de 2de klasse zijn binnen en dat er nog maar velen mogen volgen! Togo speelt als een sterk collectief dat voor elkaar door het vuur gaat en met veel beleving speelt.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen de selectie van Korbatjo op het programma. De selectie hoopt op jullie support!

Korbatjo 2-Togo 2 14:00
Korbatjo 1-Togo 1 15:30