Vol met goede moed werd er uitgekeken naar de wedstrijd tegen Korbatjo. Na drie punten uit de eerste twee wedstrijden is Togo 1 goed begonnen. Helaas bakte het er zaterdag niet veel van.
Togo 2 mocht het als eerste laten zien op het gras van Korbatjo. In de beginfase van de wedstrijd werd er weinig gescoord door beide ploegen. Later bleek dat dat het beeld was voor de hele wedstrijd. Nadat Togo 1-0 achter kwam stuurde Eric zijn tegenstander “het bos in” en maakte hem heerlijk af. Eric die weer terug is van weggeweest door de magere bezetting van de heren. En Niek die vorig seizoen stopte was er door nood ook weer bij. Scoren bleef de gehele wedstrijd moeilijk voor beide ploegen. Pluspunt was dat Togo de gehele wedstrijd voor stond. Er werden goede kansen gecreëerd maar niet genoeg afgemaakt. Er werd gerust met een 3-5 tussenstand in het voordeel van Togo.

Na rust veranderde er helemaal niets in het spelbeeld. Korbatjo had veel één schots aanvallen door het goede verdedigen van Togo. Togo bleef goede kansen pakken maar ze wilden er gewoon niet in. Er werd met wissels nog veel geprobeerd maar de bal ging niet in de korf. Uiteindelijk won Togo verdiend de wedstrijd met een uitslag van 4-6. Geen vetpot dus maar wel twee belangrijke punten.

Togo 1 mocht laten zien dat het de goede lijn kan door trekken. Helaas kwam daar helemaal niets van terecht. Korbatjo had Togo waar het ze hebben wilde. Zakte veel in en door de vele missers konden ze dat doen zonder afgestraft te worden. Togo had te veel aanvallen waar ze de bal snel kwijt waren. Korbatjo scoorde niet eens zoveel, maar doordat Togo aanvallend lam was werd er een groot verschil gemaakt.  Er werd gerust met een 8-2 stand. Na rust leek er een opleving te zijn bij de uitploeg. Mede dankzij de wissels ging het wat beter draaien. Het was helaas van korte duur. De aanvallen waren beter, maar er werd heel erg weinig gescoord. Uiteindelijk werd het de laatste 20 minuten geen wedstrijd meer. Er werd afgefloten met een 17-6 uitslag.

Deze totale offday zet iedereen weer goed op scherp voor de komende wedstrijden. De komende wedstrijd thuis tegen Atlas kunnen we al jullie support weer goed gebruiken!

Togo 2-Atlas 2 14:30
Togo 1-Atlas 1 16:00