Op een erg winderige zaterdag stond er voor de selectie een derby tegen Atlas op het programma. Voordat de selectie moest spelen werd er door TOGO B1 één punt gehaald tegen Seolto B1. Een goed spelende thuisploeg die gebrand was om te winnen moest uiteindelijk Seolto langszij laten en zo werd er 8-8 gespeeld.

TOGO 2 had net zoals vorige week moeite met scoren. De kansen waren er wel, maar er werd weer veel gemist. Gelukkig had Atlas daar evenveel moeite mee. Verdedigend had TOGO het wederom goed op orde. Er werden weinig kansen weggegeven en het waren vaak één schots aanvallen, waarbij Timo zijn tegenstander in rap tempo ook twee keer wist te “blokken”. Er werd gerust met een stand van 3-2.

In de tweede helft werd met tactische wisselingen geprobeerd sneller tot scoren te komen, helaas werd de korf maar niet gevonden terwijl er wel een hoop goede kansen werden gecreëerd. Atlas wist wel twee keer tot scoren te komen en dat leverde een 3-4 tussenstand op. Op de valreep schoot Joost de gelijkmaker binnen en in de resterende tijd werd er niet meer gescoord. Een 4-4 uitslag waar er dus één puntje wordt gepakt. Opnieuw dus geen doelpuntenfestijn maar wel weer een resultaat voor TOGO 2.

Nu was het aan TOGO 1 om Atlas op vijf punten achterstand te zetten op de ranglijst. TOGO had de eerste helft moeite met scoren. Het ene vak wist redelijk snel twee keer te scoren maar het andere vak liep vast. TOGO had het verdedigend aardig op orde, Atlas had de scores van één spits nodig en die werd door het vak van Tim zo veel mogelijk afgestopt. Na zo’n twintig minuten werd er ingegrepen en werd Yvo gewisseld en kwam Niek in zijn plaats. Dit wierp zijn vruchten af en er werd in dat vak beter aangevallen en werden betere kansen genomen. In de eerste helft bleef de score  steken op 3-6.

Na rust werd meteen de 3-7 gescoord en moest TOGO in de achtervolging. De meeste doelpunten vielen ik het vak van Tim, zowel voor als tegen werd veel gescoord. Dat vak scoorde vrij snel en het kwam daarmee terug in de wedstrijd. Ook het andere vak wist na rust een stuk meer de korf te vinden en daarmee werd TOGO de betere. Heel Atlas had moeite met scoren, maar de spits van Atlas hield ze in de wedstrijd. TOGO bleef de druk opvoeren en kwam op de verdiende voorsprong. Bij een 11-11 stand maakten Tim en Kim de bevrijdende doelpunten waarbij de eindstand werd bereikt! Een 13-11 winstpartij. Opnieuw een echte teamprestatie! De goede kansen werden door de vakken gepakt en gescoord en verdedigend werd er als team verdedigd.

Hiermee staat TOGO 1 gedeeld 2de! Volgende week wacht TOGO 2 een uitwedstrijd naar Fortis en moet TOGO 1 op bezoek bij Keep Fit. Tot zaterdag!

Fortis 3-TOGO 2: 15:00
Keep fit 1-TOGO 1: 16:00