Er stond voor de selectie een belangrijke dag op het programma. Bij winst kon er naar boven gekeken worden en bij verlies word het langzaam een strijd om niet op de onderste twee plaatsen terecht te komen. Het werd een teleurstelling.

TOGO 2 startte goed en het begin van de wedstrijd ging aardig gelijk op. De twee ploegen hielden elkaar goed in evenwicht. Daarna pakte ACKC het initiatief en liep het langzaam uit. TOGO 2 creëerde zoals vaak best aardig wat kansen, maar het scoorde er te weinig. In de rust was er een verschil van drie doelpunten. TOGO kwam de rust beter uit als de tegenstander en het kwam terecht terug in de wedstrijd. Het maakte gelijk en even leek het erop dat TOGO door zou pakken. Helaas was het ACKC dat toch wel uit het niets twee keer wist te scoren. Dit wist TOGO niet meer boven te komen en er werd verloren met 9-12. Het was geen slechte wedstrijd van TOGO maar was het was niet goed genoeg om te punten in Goes te houden. TOGO 2 zal tegen de concurrenten niet meer al te veel puntverlies kunnen veroorloven.

TOGO 1 stond drie punten voor op ACKC. Daarom een erg belangrijke wedstrijd om niet in de problemen te komen. TOGO en ACKC hielden elkaar tot 5-5 in evenwicht. Daarna kreeg ACKC het overwicht. In het ene vak scoorde een heer erg makkelijk waar in het andere vak de dames erg zuiver waren. Aanvallend had TOGO in de eerste helft veel kansen maar sprong daar niet goed mee om. Er werd gerust met een 8-12 stand. Het moest beter na rust dat was duidelijk. Helaas lukte het TOGO eigenlijk geen moment meer om terug te komen in de wedstrijd. Enig lichtpuntje in de wedstrijd was dat Mees zijn debuut maakte en dat wist te belonen met een doelpunt. Dankzij de wissels ging het wel wat beter lopen maar helaas kwam het herstel te laat. Er werd verloren met 16-21. Zowel verdedigend als aanvallend was het niet scherp genoeg en dat zal in deze klasse toch beter moeten als je mee wil draaien in de middenmoot.

Volgende week wacht voor zowel TOGO 1 als 2 de koploper van de competitie. Bij TOGO 1 de tot nu toe ongeslagen koploper. De selectie reist af naar Hendrik-Ido-Ambacht om te spelen tegen DVS’69. Dit zal gezien de stand een moeilijke tegenstander zijn, maar de selectie zal er natuurlijk alles aan doen om de punten mee naar Goes te nemen.

DVS’69 2-TOGO 2 14:10
DVS’69 1-TOGO 1 16:00