Afgelopen zaterdag moest TOGO proberen te stunten tegen de koplopers van de poules. Helaas lukte het de selectie niet het DVS echt lastig te maken.

TOGO 2 dat vanaf het begin achter de feiten aanliep wist dat het een lastige middag zou worden. Ook mededoor wijzingen door niet fitte spelers moest er wat door geschoven worden in de teams. TOGO 2 bleef tot het laatste fluitsignaal strijden om de stand dragelijk te houden en er werd bij vlagen best goed gespeeld. Deze tegenstander was een maatje te groot. Dat resulteerde in een 20-10 overwinning voor de thuisploeg.

Door de verschuivingen was het toeval dat Noa, Eric, Jordi en Tim in TOGO 1 startte. Best uniek zo’n hele familie in één team!
DVS liet zien over een heel simpel, maar effectieve speelwijze te beschikken. In de 1e aanval van DVS konden zij meer dan tien keer schieten. De toon was daarmee gezet. TOGO wist in het begin nog wel bij te blijven, maar daarna pakte de thuisploeg de voorsprong. Omdat zij vooral in één vak konden blijven herhalen wisten ze makkelijk te scoren. TOGO had best kansen in deze wedstrijd, maar wist deze niet goed te benutten om het DVS echt lastig te maken. Er werd de hele wedstrijd hard tegen hard gespeeld door beide teams en de scheidsrechter tolereerde daarin best veel. Helaas was het DVS dat de wedstrijd met een ruime marge kon uitspelen. Dat resulteerde in een 23-14 nederlaag voor ons vlaggenschip.

Volgende week wacht de laatste wedstrijd op het veld. De selectie zal proberen om de punten in Goes te houden als Erasmus op bezoek komt. De selectie zal in deze wat mindere periode jullie steun goed kunnen gebruiken!

Er werd zaterdag nog wel gewonnen door TOGO A1. Zij speelde een ronduit slordige eerste helft (2-3) maar wist zich in de 2de helft uitstekend te herpakken en won met 11-7. Ook TOGO 3 wist de punten in Goes te houden door te winnen met 18-9.

TOGO 2-Erasmus 2 14:30
TOGO 1-Erasmus 1 16:00