Zaterdag stonden de laatste veldwedstrijden op het programma. De selectie van Erasmus kwam op bezoek. Voor de thuisploeg de taak om de punten in Goes te houden.

TOGO 2 moest vanwege meerdere afwezigen in een gewijzigde opstelling starten. In het begin leek de wedstrijd gelijkwaardig op te gaan. TOGO 2 mistte helaas weer erg veel goed gecreëerde kansen waardoor Erasmus kon uitlopen. TOGO verdedigde sterk waardoor de schade werd beperkt tot een 2-6 ruststand. Na rust leek het spelbeeld niet te veranderen, het werd 4-10 en de wedstrijd leek gespeeld. Maar TOGO knokte zich dankzij goed spelende invallers terug in de wedstrijd. Erasmus wist de korf voor lange tijd niet te vinden terwijl TOGO langzaam dichterbij sloop. Een paar minuten voor tijd werd het 8-10 en leek een stunt in de maak. Op dat moment wist Erasmus eindelijk weer te scoren en was de wedstrijd beslist. TOGO wist nog wel de 9-11 te maken maar verder dan dat kwam het niet. Als TOGO 2 zichzelf meer gaat belonen zullen de punten vanzelf komen en gaat het zich na de zaal veilig spelen voor degradatie.

TOGO 1 startte scherp aan de wedstrijd. Het wist razendsnel op 2-0 te komen. Die lijn wist het door te zetten tot 3-1. Daarna was het Erasmus dat de leiding pakte. Vooral in één vak wist Erasmus de eerste helft heel snel te scoren. TOGO kon daar in de 1e helft niet genoeg tegenover zetten. Terwijl TOGO knokte om terug te komen raakte Yvo onfortuinlijk geblesseerd aan zijn enkel. Koen viel voor hem in. TOGO kwam 3-8 achter en het had moeite met de lengte van Erasmus. Vlak voor tijd schoot Noa nog de 4-8 binnen, maar dat kon Erasmus ook en werd vanaf de zijlijn raak geschoten. Er werd gerust met een 4-9 tussenstand. Er werd tactisch gewisseld en Joost kwam in het veld voor Koen. TOGO kwam scherp uit de kleedkamer en wist gelijk twee keer te scoren. TOGO was na rust de betere en kwam langzaam terug in de wedstrijd. Het verschil werd teruggebracht naar drie punten en vanaf toen werd er tot 10-13 om en om gescoord. De spits van Erasmus werd door Eric volledig onschadelijk gemaakt en Joost had een uitstekende invalbeurt. Koen nog regelmatig verdedigend  ingebracht en viel scherp in. Toen kwam het kantelpunt in de wedstrijd, achtereenvolgens scoorde Eric, Desiree en Tim en zo werd de stand 13-13. Een zenuwslopende slotfase was en feit. Erasmus wist dankzij een fortuinlijke strafworp op 14-13 te komen. Toen wist Noa gelijk daarna de 14-14 binnen te knallen! Met nog minder dan één minuut op de klok had Erasmus een lange aanval en wist tien seconden voor tijd de 14-15 te maken. De wedstrijd leek verloren maar niets bleek minder waar. Met de aller allerlaatste kans van de wedstrijd wist Tim vanaf de zijlijn toch nog de 15-15 binnen te knallen! Iedereen ging los van vreugde en het werd uitbundig gevierd door het vele publiek. Meteen na het doelpunt floot de scheidsrechter dan ook af en het verdiende punt was binnen!

TOGO stond er als een team dat volledig voor elkaar door het vuur ging met strijd en passie. Door deze heerlijke pot korfbal gaat de selectie met een goed gevoel de zaal in. In de zaal zal TOGO 2 zichzelf zo snel mogelijk willen veilig spelen en dan kijken wat er nog meer mogelijk is. Voor TOGO 1 is de opdracht duidelijk: kampioen worden in de 3e klasse.

De selectie gaat nu de voorbereiding in op het zaalseizoen en hoopt in de zaal net zoals afgelopen zaterdag op jullie massale steun!

De TOGOnees