Voor TOGO 1 stond een uitwedstrijd naar Groot-Ammers op het programma tegen Triade 1. Op papier een van de betere tegenstanders van TOGO dus zaak om hier goed voor de dag te komen. Met alle spandoeken die de thuisploeg had leek het een ware heksenketel te worden, echter was de opkomst lang niet zoals dat het er naar uit zag.
TOGO en Triade hielden elkaar in de beginfase in evenwicht. Triade wist in de eerste 20 minuten steeds op voorsprong te komen maar wist niet meer dan op één doelpunt verschil te komen. TOGO had het verdedigend uitstekend op orde en Jordi wist met zijn team de spits waar Triade op speelde goed af te stoppen. Aanvallend wist het constant druk op Triade te houden waardoor Triade niet wist uit te lopen en met nog zo’n 10 minuten op de klok wist TOGO voor het eerst op voorsprong te komen en wist die nog voor rust uit de bouwen naar drie doelpunten waarmee ook werd gerust.
TOGO bleef uitstekend spelen en verdedigend verzwakte het geen moment. Aanvallend wisselde het goede momenten af met mindere maar het wist een gat te slaan van vijf doelpunten. Daarna werd Youri ingebracht voor Yvo om met wat meer lengte te spelen en Renske viel in voor Laura die door haar knie ging. Eigenlijk is vanaf dat moment het verschil continu drie-vier doelpunten geweest en wist TOGO dat vast te houden. De wisselspelers vielen goed in daardoor wist TOGO de wedstrijd uitstekend uit te spelen. Yvo die de laatste vijf minuten nog terug in viel en tot dan toe ongelukkig was in zijn schot wist in de laatste minuut de stand op 16-20 te brengen en daarna floot de uitstekend fluitende scheidsrechter af.
Een overwinning die echt als teamprestatie mag worden bestempeld! Daarmee Blijft TOGO ongeslagen en hoopt het zo ook de feestdagen in te gaan nadat Stormvogels zaterdag op bezoek is geweest.

TOGO 2 wist helaas niet te winnen tegen het sterkere Tjoba 3. Na een 15-10 tussenstand werd er toch nog ruim verloren met 26-11.

Komende zaterdag speelt de selectie weer eens thuis en dan gaan we er alles voor doen om de punten in Goes te houden!

Tot dan!

TOGO 2- ONDO 3 16:00