De selectie wilde het jaar goed afsluiten door hun laatste wedstrijd van het jaar winnend af te sluiten. Voor TOGO 2 slaagde die opzet, TOGO 1 bleef met lege handen achter.

TOGO 2 wist in de 1e helft met goede aanvallen ONDO 3 een aantrekkelijke wedstrijd op de mat te leggen. Terwijl het klasse verschil duidelijk zichtbaar was bleef het verschil tot de laatste vijf minuten klein. Vlak voor rust sloeg TOGO toe en wist het de rust in te gaan met vier doelpunten verschil. Ook in de 2de helft bleef TOGO de betere en liet het zich geen moment van de wijs brengen. Het werd nooit meer echt spannend en TOGO bleef met goede aanvallen de korf te vinden. De scheidsrechter floot af met een 17-12 stand en dat betekent een uitstekende overwinning en met een goed gevoel het nieuwe jaar in.

TOGO 1 ging met een goed gevoel de wedstrijd in. Na een flitsende 2-0 voorsprong ging de wedstrijd redelijk gelijk op in het voordeel van TOGO. TOGO speelde goed en kwam op drie punten voorsprong. Vlak voor rust werd dat verschil onnodig klein en werd er gerust met een 11-10 voorsprong voor TOGO.
Stromvogels schoot uit de startblokken de 2de helft en wist gelijk drie keer te scoren. TOGO scoorde in twintig minuten slechts één keer waardoor er 12-17 op het scorebord stond. TOGO speelde bij vlagen erg slordig en had ook regelmatig pech. De scheidsrechter van dienst wist het in de 2de helft ook niet meer zo goed en had een aantal bijzondere beslissingen. TOGO wist nog wel terug te komen maar kon het niet meer echt heel spannend maken. Er werd verloren met 15-18 en daarmee sluit TOGO 1 het jaar niet zo af als de bedoeling was. Echter gaan we met vertrouwen het nieuwe jaar in op jacht naar de titel!

TOGO A1 wist de uitwedstrijd later op de avond tegen Fortis A2 na een goede wedstrijd met 15-19 te winnen en pakt daarmee de eerste punten van het seizoen!

Ik wens iedereen fijne feestdagen en een sportief 2020 waarbij de selectie jullie steun weer hard nodig heeft!

11 januari wordt de competitie hervat met een wedstrijd in Helmond tegen het laag geklasseerde OEC. TOGO 2 hervat een weekje later de competitie.

OEC 1-TOGO 1 12:50

De TOGOnees