Waar TOGO 2 een vrije speelronde had moest TOGO 1 wel een uitwedstrijd spelen naar het verre Helmond.

TOGO startte niet zoals het voor ogen had tegen het laag geklasseerde OEC. Het was slordig en de afronding liet te wensen over. Mede daardoor kon OEC redelijk lang bij blijven en wist het zelfs een voorsprong van twee punten te pakken. Dat schudde TOGO wakker en wist TOGO dankzij goed verzorgde aanvallen vier keer achter elkaar te scoren. Door die sterke fase ging TOGO met een 7-9 voorsprong de rust in.

In de eerste 15 minuten na rust werd het verschil met OEC gemaakt en was de wedstrijd gelijk gespeeld. Aanvallend kwam OEC er nauwelijks meer aan te pas in die fase en verdedigend wist het TOGO niet meer te houden. Met de stand van 8-16 ging TOGO het laatste kwartier in. In dat laatste kwartier wist OEC nog een aantal keer te scoren zonder een bedreiging voor TOGO te zijn. Mede dankzij de marge konden alle meegekomen wisselspelers minuten maken.

De wedstrijd werd gewonnen met een relatief klein verschil, het werd uiteindelijk 15-20. Het belangrijkste is dat de twee punten mee uit Helmond zijn genomen en dat TOGO 1 nu samen met Keep Fit en Seolto medekoploper is. Volgende week zal een van die medekoplopers -Seolto- in de Baskenburg verslagen moeten worden om de bovenste positie te behouden. Dan kan TOGO, dat de laatste tijd regelmatig van basis 8 wisselt, laten zien dat het de kampioensambitie waar kan maken.

TOGO A1 wist thuis overtuigend te winnen van KCR A2 met 19-14 en TOGO 3 wist opnieuw met één punt verschil te winnen. Dit keer werd Sporting Delta met 15-14 verslagen.

Komende zaterdag kan de selectie jullie support heel goed gebruiken tegen Seolto 1 en TOP 4!

TOT ZATERDAG,

Seolto 1-TOGO 1 17:20