Zaterdag stond voor TOGO 1 een belangrijke wedstrijd op het programma tegen Seolto 1 in Vlissingen.
TOGO schoot uit de startblokken, binnen 10 minuten stond er een 2-7 tussenstand op het scorebord. TOGO was erg scherp in de afronding en overrompelde daarmee Seolto. Na die fase kwam Seolto langzaam een beetje terug en verkleinde het gat tot drie punten. Daarna was TOGO weer bij de les en wist het de voorsprong weer te vergroten. Er werd gerust met een goede voorsprong voor TOGO en dit werd de 2de helft dunnetjes overgedaan.

Na rust was het TOGO dat veel beter dan Seolto was en wist TOGO tot meer dan tien punten voorsprong te komen. Doordat iedereen aanvallend wist te scoren kon TOGO erg variëren en er werd met scherp geschoten. Verdedigend gaf TOGO weinig weg en moest Seolto vaak moeilijke kansen nemen die vaak werden gemist. TOGO wisselde in één vak tactisch zeer sterk waardoor de wissels van Seolto onschadelijk werden gemaakt. TOGO speelde de beste wedstrijd van het zaalseizoen tot nu toe en won de wedstrijd overtuigend met 15-26 in de Baskenburg! TOGO 1 behoud de koppositie nu samen met Keep Fit. Volgende week wacht de derby tegen Blauw Wit dat altijd een wedstrijd op zich is.

TOGO 2 moest later dan TOGO 1 spelen waardoor de spelers van het 1e reserve konden zitten bij het 2de. Het werd een wedstrijd waar TOGO gefrustreerd eindigende.

Doordat er spelers met het 1e mee moesten startte het 2de met Mees en Rowi van de A1, die dat zeker niet slecht deden. In de 1e helft was het een redelijk gelijk opgaande wedstrijd waarin TOP 4 wel de leiding nam maar TOGO wel aan kon haken. Na zo’n 20 minuten werden Mees en Rowi gewisseld en kwamen Eric en Laura het veld in. Het ging daarna wel wat beter draaien maar aanvallend was het nog niet goed genoeg. Er werd gerust met een achterstand die zeker nog goedgemaakt kon worden.

In de 2de helft werden er veel spelers van het 1e ingebracht. Helaas konden hun na hun eigen wedstrijd niet helemaal brengen wat er gehoopt werd. De 2de helft ontsierde zich doordat een heer van TOP een heer van TOGO natrapte die daar niet van gediend was. Na deze actie liet deze heer van TOP zich van zijn slechtste kant zien en liet de ene kinderachtige actie na de andere zien. Het had helaas niks meer met korfbal te maken. Veel spelers van beide kanten lieten zich hierin meeslepen waardoor het er korfballend niet veel beter op werd. De scheidsrechter had het helaas niet in de hand en greep niet in. In de eindfase kwam TOGO nog wel terug maar dat kwam helaas te laat. Er werd verloren met 17-15 en dat was zeker niet nodig. Aan TOGO 2 de taak om volgende week te winnen van Juliana 3 om uit de onderste regio te blijven.

Zoals gezegd, komende zaterdag de derby tegen Blauw Wit 1. Kom onze selectie weer aanmoedigen in het Omnium!

TOGO 2- Juliana 3 13:35
TOGO 1-Blauw Wit 14:50