Aan TOGO 2 was het de taak om tegen Juliana 3 afstand te nemen van de onderste plekken. Vanaf minuut één bleek dat dit niet ging lukken. Juliana 3 verdedigde de hele wedstrijd achter en daar had TOGO simpelweg geen antwoord op. Juliana ontregelde de aanvallen van TOGO en schoot zelf van ver erg zuiver. TOGO ging de rust met een ruime achterstand de rust in. Na rust wist Juliana niet meer zoveel te scoren maar TOGO was niet bij machte om het verschil kleiner te maken. Er werd verloren met 12-19.

Als TOGO 2 volgende week tegen de hekkensluiter Fortis 4 speelt, dat slechts één punt minder heeft zal het een stuk beter moeten maar ik ben overtuigd dat TOGO 2 daar toe in staat is!

TOGO 1 speelde de derby tegen Blauw-Wit 1, het werd een hele spannende editie. TOGO was de uitgesproken maar moest dat nog wel eens gaan waarmaken in een goedgevulde sporthal. Beide ploegen startte aanvallend scherp en zo stond er vrij snel 5-5 op het scorebord. Daarna ging het tempo wat naar beneden maar bleven beide ploegen elkaar in evenwicht houden. TOGO pakte wel de hele tijd de voorsprong maar Blauw-Wit kon steeds aanhaken. Er werd gerust met een nipt verschil in het voordeel van TOGO.

In de 2de leek TOGO het initiatief te pakken met een voorsprong van 14-10 en 16-12 waar Jordi twee belangrijke doelpunten wist te maken. Echter was TOGO niet geduldig genoeg om die voorsprong uit te breiden en kwamen de ‘bezoekers’ terug tot 17-16. TOGO pakte weer het verschil van twee en leek toen de overwinning te pakken. Blauw-Wit scoorde echter binnen twee aanvallen waardoor het verschil gelijk werd. Van 18-18 werd het 19-19 en twee razend spannende minuten braken aan. TOGO was op tijd bij de les en Noa scoorde de 20-19 en 21-19 razend snel achter elkaar waardoor de overwinning heel dichtbij kwam. Blauw-Wit kwam nog tot 21-20 maar de overwinning ging terecht naar TOGO!

Achteraf gezien zijn dit de mooiste overwinningen en zeker in een derby tegen Blauw-Wit. Volgende zal TOGO wel scherper moeten zijn in de lastige uitwedstrijd in Roosendaal tegen mede-koploper Keep Fit. Kom TOGO 1 aanmoedigen om de koppositie vast te houden!

Keep Fit 1-TOGO 1 14:40
Fortis 4-TOGO 2 18:30