Voor de selectie stonden er belangrijke wedstrijden op het programma. TOGO 2 kon zichzelf een grote dienst bewijzen door te winnen van ONDO 3 en TOGO 1 moest winnen om de promotieplaats te behouden.

Voor TOGO 2 liep de wedstrijd uit op een teleurstelling. Mede dankzij dat er spelers werden gemist door blessures werd er kansloos verloren met 21-11. TOGO 2 staat nu op de 6e plaats en moet zorgen dat het Fortis onder zich weet te houden, maar de verschillen zijn zo klein in de poule dat een hogere klassering zeker nog reëel is.

De belangen voor de wedstrijd van TOGO 1 waren duidelijk, winnen en dan heb je de promotieplaats in eigenhand. Beide ploegen begonnen goed aan de wedstrijd en het begin van de wedstrijd ging ook gelijk op. Na tien minuten was het TOGO dat het infinitief wist te pakken en regelmatig op een voorsprong van vier punten wist te komen. Stormvogels bleef echter constant in de buurt en bracht het verschil ook regelmatig weer op gelijke hoogte. Stormvogels maakte erg veel fouten waardoor TOGO veel vrijeballen en strafworpen kreeg en benutte. Er werd gerust met een klein verschil in het voordeel van de uitploeg.

Na rust bleef een beetje hetzelfde spelbeeld, TOGO kwam op voorsprong maar de thuisploeg winst continu weer terug te komen. Verdedigend had TOGO de spitsen van Stormvogels met name in één vak onder controle door het verdedigen als één team! Aanvallend werd er tactisch gewisseld en dat pakte goed uit voor TOGO. De voorsprong van twee punten werd het grootste deel van de wedstrijd behouden en zo gingen we een spannende slotfase tegemoet. In de laatste vijf minuten werd het verschil tot twee keer toe één doelpunt en zo werd het een echte thriller. TOGO hield het hoofd koel en kwam in de slotfase tot twee keer toe op twee punten en in de laatste minuut werd die voorsprong behouden en werd de wedstrijd goed uitgespeeld. De scheidsrechter floot af met een eindstand van 20-22!

TOGO laat met deze overwinning de mindere fase in het seizoen achter zich en het wil deze lijn doorzetten naar de volgende drie wedstrijden. TOGO heeft met deze overwinning de 2de plaats in handen die recht geeft op promotie naar de 2de klasse! Er komen nog drie finales aan om deze plaats vast te houden. Ik hoop net zoals tegen stormvogels weer op jullie steun in de komende wedstrijden!

Er werd zaterdag ook gewonnen door TOGO A1 en TOGO 3. TOGO A1 won uiteindelijk ruim tegen Fortis A2 met 18-11. TOGO 3 wist KVK 2 met 22-18 te verslaan en zal naar alle waarschijnlijkheid op de derde of vierde plaats gaan eindigen dit seizoen. Een goede prestatie!

Komende zaterdag zie ik u weer graag in het Omnium om ons vlaggenschip aan te moedigen tegen OEC. Die ploeg vecht tegen degradatie dus zal er alles voor doen om te punten mee te nemen naar Helmond.

TOGO 1-OEC 1 15:05

De TOGOnees