Update augustus 2020

Vanaf begin augustus is door alle spelers en trainers en de KTC hard gewerkt, om de voorbereidingen te treffen voor het nieuwe veldseizoen. Daar hoort ook een selectieprocedure bij. Dit jaar viel er ook echt wat te kiezen. Dat was ook duidelijk zichtbaar bij de trainingen en de oefenwedstrijden: iedereen ging er vol voor! Geweldig om zo veel energie, enthousiasme en motivatie te zien. Iedereen is natuurlijk benieuwd naar de uitkomst. Daarom dit extra bericht.

Selectie TOGO 1 en 2
Afgelopen donderdag is voor de selectie van TOGO 1 en 2 de keuze definitief bepaald. Het was niet eenvoudig, want veel spelers zijn aan elkaar gewaagd en de vraag is natuurlijk ook altijd welke progressie je nog kunt verwachten en in welke teamsamenstelling je het beste uit iedereen naar boven kan halen. De afwegingen zijn zorgvuldig gemaakt en vanuit het bestuur willen we onze waardering uitspreken voor de wijze waarop Jelle en Wouter en de KTC dit hebben gedaan. Vanzelfsprekend worden alle ontwikkelingen vanaf nu nauwlettend gevolgd en kunnen richting toekomst andere afwegingen en keuzes worden gemaakt.

Voor TOGO 1 bestaat de selectie uit 5 dames en 6 heren:
Jasmijn Hamelink, Anouk Hazelaar, Kim Koppejan, Mijke Tahapary en Desiree Voshart
Youri de Back, Jordi Dommisse, Wietse de Munck, Marten Postema, Janick Sinnecker en Roby de Vegte

Voor TOGO 2 bestaat de selectie uit 6 dames en 5 heren:
Renske Balkenende, Rowi Dijkdrent, Fleur Gorsse, Lisa Kievit, Irene de Willigen en Suzan Zegers
Joost Goossens, Joost van Horssen, Marcel Joziasse, Niek Minnaard, Yvo Oggel

Dat betekent dat Koen Duinkerke niet geselecteerd is. Een hele teleurstelling natuurlijk, waarvoor hij even tijd nodig heeft om dat te verwerken. Vooralsnog zal hij niet bij TOGO 3 gaan spelen. Hij blijft wel betrokken bij TOGO als trainer van de C’s, waar we enorm blij mee zijn.

Laura Melkert en Kitty Huisman zijn helaas nog geblesseerd en zijn daarom niet betrokken bij het selectieproces.

We zijn heel blij dat we voor de selectie een tweede teammanager hebben. De teammanager voor TOGO 1 blijft Maja van Belzen en voor TOGO 2 zal Laura Melkert die rol gaan vervullen.

Selectie jeugdteams
Ook bij de jeugdteams zijn er wat wijzigingen ten opzichte van de vorige versie van de teamindeling.
Dat komt omdat een aantal leden alsnog besloten heeft om (voorlopig) te stoppen met korfballen, met uiteenlopende redenen.
De selectie van de A1 en de C’s is nog niet afgerond. Voor die spelers blijft het dus nog even spannend.
Zodra de keuzes bekend zijn, volgt er vanzelfsprekend weer een update.

In de bijlage is het totale overzicht te vinden. Daar is ook het actuele schema met de oefenwedstrijden en de trainingstijden en veldindeling opgenomen.

We wensen iedereen een gezond en sportief nieuw seizoen toe.

Met vriendelijke groeten,

Angela Bras
Secretaris KV TOGO

Klik hier voor de bijlage!