´Korfbalvereniging uit Goes investeert opnieuw in de jeugd’

TOGO contracteert Johan van Grimberge als Adviseur Trainersbegeleiding

Korfbalvereniging TOGO uit Goes heeft voor het seizoen 2021-2022 met Johan van Grimberge een overeenkomst afgesloten voor de begeleiding van de jeugdtrainers en voor het trainerschap van de A-junioren. Het contract wordt getekend voor een jaar met optie voor een tweede jaar. Het is voor de pas dertigjarige Van Grimberge niet de eerste jeugdafdeling die hij gaat begeleiden. Eerder boekte hij succes in België op de hoogste niveaus.

De Belgische oefenmeester gaat jeugdtrainers adviseren en wordt trainer/coach van de A-junioren van de club. Hij begeleidt de jeugd in de praktijk door middel van clinics voor de jeugdafdeling en afstemming met de trainers over het korfbalvak. Dit alles met als doel de teams naar een hoger niveau te tillen en de jeugd te laten doorstromen naar de hoogste wedstrijdselecties. Met de kennis en de elan van Van Grimberge verwacht de Goese club een grote stap te kunnen zetten in niveau.

Van Grimberge is bij TOGO terecht gekomen via hoofdtrainer Jelle de Laet en heeft in België al diverse jeugdtrajecten begeleid en daarbij ook landelijke finales en kampioenschappen behaald, onder andere met AKC Luma en Temse. ‘TOGO is een ambitieuze club met een duidelijke toekomstvisie, ik wil een bijdrage leveren om hen sterker te maken’, aldus Van Grimberge. ‘Daarnaast wil ik spelvreugde brengen, jeugdspelers meer laten nadenken over wat ze doen in het veld en ze met lef laten verdedigen. Hierbij verleggen we de mindset naar ‘Out of the box’.’

Met het aantrekken van Van Grimberge zet de club de gekozen koers door. Voor 2018-2019 werd Arco Goedkoop aangesteld als trainersbegeleider. Vanwege deze toegevoegde waarde wil de club het proces voortzetten met Van Grimberge. Eerder werd al bekend dat de staf van afgelopen seizoen intact blijft. Met deze uitbreiding zien zowel staf als vereniging de toekomst met vertrouwen tegemoet.