TOGO 1 wervelt langs ACKC

Na een jaartje (Het was nog wat korter maar vooruit) afwezigheid kom ik als TOGOnees weer met
mijn vaste samenvatting van de zaterdagen!
Wat was het weer geweldig om na al die tijd weer een ‘normale’ zaterdag te hebben. En met de vele
thuiswedstrijden en activiteiten was het een echte TOGO dag.

Vele wedstrijden werden gewonnen in het voorprogramma van de selectie.
TOGO B1 won in een pittige wedstrijd verdiend met 10-7 van BKC B1. TOGO A2 speelde uit bij Swift
en won na een matige eerste helft (5-4) uiteindelijk makkelijk van Swift A2. (14-4) Een jeugdig TOGO
4 wist net niet te winnen van Blauw-Wit 3. Het werd na een spannend slot 12-13. TOGO 3 wist
gemakkelijk te winnen van Good-luck 2 wat eigenlijk geen moment kans maakte op een resultaat.
(17-8)

Toen was het aan TOGO 2 om de eerste punten van het seizoen binnen te gaan halen tegen ACKC 2. Vanaf begin af aan liep TOGO 2 achter de feite aan. ACKC scoorde razendsnel drie keer en was duidelijk van plan de punten mee te nemen uit Goes. ACKC pakte een verschil van vier en heeft dat eigenlijk bijna heel de wedstrijd weten vast te houden. Het verschil werd voor rust nog wel terug naar 6-8 gebracht maar helaas was dat van korte duur.

Eigenlijk was de 2de helft een beetje een herhaling van de eerste, het was het allemaal net niet. Zo’n vijf minuten voor tijd werd het verschil toch nog drie maar daar waar er nog even wat in leek te zitten gooide ACKC de wedstrijd op dat moment in het slot. Er werd met 11-17 verloren. Volgende week hoopt TOGO 2 zijn eerste punten van het seizoen te gaan pakken uit bij Vriendenschaar.

Om voor TOGO een iets ongebruikelijke speeltijd van 18:00 werd er voor het eerst bij TOGO 1-ACKC 1 gefloten.

TOGO 1 begon uiterst scherp en stond na twee aanvallen dan ook gelijk met 2-0 voor. Ook het andere vak volgde dat voorbeeld en zo had TOGO al gauw een verschil van vier te pakken. TOGO hield dat verschil vast en breidde het langzaam ook steeds verder uit. Er werd door beide ploegen met veel beleving gespeeld maar een ploeg speelde daarbij ook echt goed en dat was de thuisploeg. Er werden veel kleine overtredingen gemaakt en zo werden er veel vrije ballen gegeven in de 1e helft. Er werd gerust met een 10-4 voorsprong.

ACKC probeerde in het begin van de 2de helft tactisch in de aanval wat te veranderen en dat lukte ze aardig. Door steeds een speler in de aanval te brengen wisten ze razendsnel vier doelpunten op rij te maken en kwamen terug tot 10-8. Daarna waren ze zo goed als door hun wissels heen en wist TOGO op dat moment eigenlijk gelijk de controle weer over te nemen. Dankzij mooie afstandsschoten wist TOGO het verschil weer terug te brengen tot vier. Daarna is de overwinning geen moment meer in gevaar gekomen en werd er voor de laatste keer afgefloten. TOGO wist de wedstrijd met 17-11 te winnen en heeft daardoor zijn gewenste start van het seizoen.

De overwinning werd die avond goed gevierd weet ik uit betrouwbare bron ;)

Volgende week wacht voor de selectie een uitwedstrijd in Bodegraven. Vriendenschaar zal dan de tegenstander zijn.

Wie weet tot volgende week en anders hoop ik u de eerst volgende thuiswedstrijd weer te zien!

Vriendenschaar 2-TOGO 2: 14:00
Vriendenschaar 1-TOGO 1: 15:30