Zaterdag werd er door de selectie afgereisd naar Bodegraven voor de wedstrijden tegen Vriendenschaar. TOGO 2 hoopte daar zijn eerste twee punten te halen en TOGO 1 wilde de goede lijn van vorige week doorzetten.

TOGO 2 keek al gauw tegen een 4-0 achterstand aan in het begin van de wedstrijd. Gelijk in de achtervolging dus. Dat lukte in het begin nog aardig, het kwam wat dichterbij maar het verschil bleef eigenlijk de hele eerste helft 3-4 punten. Het lukte de ploeg niet Vriendenschaar echt onder druk te zetten.

In de 2de helft lukte het TOGO niet langer bij te blijven. Ondanks verschillende wissels die weliswaar goed invielen liep Vriendenschaar verder uit en werd er ruim verloren met 20-12.

Waar TOGO 2 met 4-0 achter stond, stond TOGO 1 dat na 10 minuten met 6-0. Vriendenschaar startte een stuk scherper dan de uitploeg. Na een goede time-out wist TOGO dan eindelijk de mand te vinden. Het lukte niet het verschil echt kleiner te maken en er werd gerust met 10-5.

Een resultaat bleek na rust al snel niet meer haalbaar. De thuisploeg bleef met scherp schieten en TOGO had moeite om onder de druk vandaan te korfballen. Het verschil werd uitgebreid en TOGO speelde de laatste 20 minuten een verloren wedstrijd.

Toch waren er wat kleine lichtpuntjes. Waar de wissels bij twee goed invielen gebeurde datzelfde bij TOGO 1. Vele spelers toonde zich mentaal sterk en bleven tot het laatste fluitsignaal strijden voor elke bal.

Er werd voor de laatste keer afgefloten met een 24-12 stand.

Komende zaterdag is weer een echte TOGO dag met vele ploegen thuis die gaan strijden voor de winst. Tot dan?

TOGO A1- ONDO A1 12:30
TOGO 2- Merwede 3 14:00