Zaterdag speelde de TOGO selectie uit bij Keep Fit in Roosendaal. De selectie van Keep Fit stond nog op nul punten dus was het zaak de punten mee naar Goes te nemen.

TOGO 2 schoot uit de startblokken tegen de ploeg die net als TOGO 2 nog op nul punten stond. Binnen tien seconden was de bal al door de mand heen na een mooi uitgespeelde doorloper. Het werd al snel duidelijk dat TOGO veel te sterk was voor de thuisploeg. De ene na de ander goed uitgespeelde kans viel binnen en de marge werd groter en groter. Het plezier straalde er vanaf en er werd gerust met een 4-14 voorsprong.

Na rust wist TOGO de eerste beste kans weer gelijk te benutten en zo werd duidelijk dat ook de 2de helft TOGO de baas was. Er werd lekker door gewisseld en de A1 spelers vielen lekker in. De scheidsrechter floot met een 8-22 stand af en daarmee zijn de 1e twee punten een feit voor TOGO 2. Aankomende zaterdag wacht Korbatjo 2 die net als ons 2de op twee punten staan.

Nu was het aan TOGO 1 om hetzelfde te doen als TOGO 2 en de punten mee naar Goes te nemen. Al snel werd duidelijk dat dit geen gemakkelijke middag ging worden. Keep Fit ging er fysiek hard in en nam het initiatief in de wedstrijd. TOGO wist bij te blijven maar niet meer dan dat. TOGO liet zich weliswaar niet gek maken door het fysieke en verbale geweld van de thuisploeg maar had moeite om lekker in de wedstrijd te komen. Er werd gerust met een verschil van twee doelpunten in het nadeel van TOGO

Na rust werd TOGO beter en kwam het met regelmaat met de aansluitingstreffer. Het lukte echter elke keer niet om de gelijkmaker binnen te schieten. TOGO bleef proberen en Keep Fit zocht meer en meer de grens op van de scheidsrechter. TOGO bleef vechten tot de laatste minuut voor de punten maar het kwam niet meer dichterbij dan twee doelpunten. In de laatste minuut viel nog een terechte gele kaart voor een heer van Keep Fit die het nu toch echt te bond had gemaakt. Er werd verloren met 19-16.

Aankomende zaterdag staat er weer een TOGO thuis dag op het programma. Dan neem de selectie het op tegen Korbatjo. Kom je TOGO weer aanmoedigen naar de winst?

TOGO 2-Korbatjo 2 16:45
TOGO 1-Korbatjo 1 18:15