In de laatste veldwedstrijd voordat iedereen de zaal in gaat speelde de TOGO selectie een uitwedstrijd in Almkerk tegen ACKC.

De wedstrijd van TOGO 2 kwam moeizaam op gang. Er werden weinig doelpunten gescoord door beide ploegen waar ACKC een kleine voorsprong van 3-1 wist te pakken. TOGO wist dankzij twee doelpunten van Koen de stand weer gelijk te trekken. TOGO was de betere ploeg, zeker verdedigend gaf het heel erg weinig weg.

Na rust ging TOGO erop en erover. De kansen die in de 1e helft gemist werden gingen nu door het mandje. TOGO pakte een verschil van drie-vier doelpunten en gaf deze niet meer uit handen. Er werd gewonnen met een eindstand van 8-13. Daarmee klimt TOGO 2 naar negen punten en kan het met vertrouwen richting het zaalseizoen.

Waar TOGO 2 verdedigend heel weinig weggaf, was dat bij TOGO 1 niet het geval. Binnen enkele minuten stond 4-0 op het scorebord. ACKC was feller, scherper en troefde TOGO 1 op alle fronten af.  Door een vak wissel kwam er iets meer controle maar het verschil was al behoorlijk groot. Er werd gerust met een 15-7 tussenstand.

Ook na rust stopte ACKC niet met scoren. Bij TOGO zag het er weliswaar beter uit als de 1e helft maar meer als mee scoren zat er niet in. Er werd uiteindelijk ruim verloren met 27-16. Daarmee beland TOGO na het zaalseizoen in een degradatiestrijd met meerdere ploegen.

Dinsdag 16 november speelt de selectie de 1e oefenwedstrijd in de zaal thuis tegen Fortis 2&3. Zien we je dan?

De TOGOnees