Afgelopen zaterdag stond de eerste en waarschijnlijk voorlopig de laatste zaalwedstrijd op het programma. De selectie speelde uit bij Dijkvogels in Maasdijk en kwam met maar één doel naar Maasdijk: 4 punten meenemen richting Goes.

TOGO 2 startte scherp aan de wedstrijd en troefde de thuisploeg scorend af. Er werd in die fase makkelijk gescoord en er werd een ruime voorsprong van zes punten gepakt. Dijkvogels wist langzaam maar zeker terug te komen vlak voor rust en dat was het begin van een heel spannende 2de helft. Dijkvogels wist in de beginfase van de 2de helft het verschil terug te brengen naar twee punten en vanaf toen ging het de gehele 2de helft gelijk op. Er werd door beide ploegen veel gescoord en een spannende slotfase brak aan. Dijkvogels wist langszij te komen en zelfs op voorsprong. Toen het de 26-24 maakte in de laatste minuut was de wedstrijd gespeeld. TOGO wist de aansluitingstreffer nog te maken maar dichterbij kwam het helaas niet tegen de fysiek spelende thuisploeg. Het werd 26-25.

Waar Dijkvogels 2 fysiek speelde deed Dijkvogels 1 daar regelmatig een schepje bovenop tegen TOGO 1. Er werd hard gespeeld de gehele wedstrijd met toch een paar cruciale beslissingen van de scheidsrechter.

Het begin van de wedstrijd ging behoorlijk gelijk op. Geen van beide ploegen wist een marge te pakken van meer dan twee punten. Zoals gezegd werden er harde duels uitgevochten door beide ploegen. Halverwege de 1e helft wist TOGO het initiatief over te nemen, er werd als team gekorfbald en dat resulteerde in een mooie voorsprong.

Ook in het 1e kwart van de 2de helft wist TOGO die voorsprong te behouden en stond met 14-18 voor. Vanaf dat moment haperde de motor echter en wist Dijkvogels langzaam dichterbij te komen. TOGO bleef knokken maar wist niet meer makkelijk te scoren. Het stond met 20-21 voor in de laatste minuten en leek de overwinning mee te gaan nemen. Echter wist Dijkvogels de gelijkmaker te scoren en brak een spannende laatste minuut aan. Waar TOGO de kansen had om de winnende te maken wist Dijkvogels in de tegen aanval zo’n tien seconden voor tijd de winnende treffer te maken. Er volgde nog één kans maar helaas werd er verloren met 22-21.

Er werd door de selectie als team gespeeld en tot de laatste seconden gestreden. Dat is een mooie basis waarmee de selectie in de komende wedstrijden punten gaat pakken als er weer gespeeld wordt.

Hopelijk tot snel in een vol Omnium!

De Togonees.