TOGO 1 & 2 speelde zaterdag in een goed gevulde hal tegen Fortis 4 & Vitesse 1. Beide uitploegen gingen er met de winst vandoor.

TOGO 2 startte goed en wist op een voorsprong van vier punten te komen. Het kon verder uitlopen maar hield Fortis 4 in de wedstrijd die wilskracht toonde en het gat nog voor rust wist te dichte tot twee punten.  Na rust kwam de thuisploeg wederom op een ruime voorsprong en leek het de wedstrijd naar zich toe te trekken. Fortis wist opnieuw terug te komen en het ging een spannende slotfase in. De vele wissels aan de kant van TOGO had niet het effect waarop gehoopt werd en in de laatste minuut wist Fortis de winnende te maken en wist te winnen met 16-17. Een flinke domper voor TOGO 2 dat alle zeilen bij moet zetten om zich veilig te spelen.

TOGO 1 speelde na een dramatisch begin van de competitie (37-12 verlies tegen Weidevogels) nu tegen koploper Vitesse. Vooraf wist de thuisploeg dat deze ploeg normaal gesproken een maatje te groot zou zijn.

Vitesse zette verdedigend hoge druk waardoor TOGO in de eerste helft moeite had om tot fatsoenlijke aanvallen te komen. Verdedigend had de thuisploeg de zaken redelijk op orde waardoor een monsterscore niet aan de orde was vandaag. Er werd gerust met een 6-15 achterstand. In de 2de helft gaf Vitesse wat meer ruimte waardoor TOGO voor eigen publiek er wat meer tegenover kon stellen. Er werd gestreden tot het einde en het wist de stand dragelijk te houden. Uiteindelijk werd er verloren met 16-27.

Komende dinsdag speelt TOGO 1 de cruciale thuiswedstrijd tegen Dijkvogels. Die wedstrijd moet gewonnen worden om van de laatste plaats af te komen. Daarbij kan TOGO 1 alle steun gebruiken!

Ik hoop op veel support.

TOGO 1-Dijkvogels 1: dinsdag 22 februari 20:45