De selectie speelde zaterdag een op papier lastige uitwedstrijd tegen Erasmus. Zowel bij TOGO 1 als TOGO 2 stond Erasmus op de 3de plaats.

Iets wat ongebruikelijk was TOGO 1 het voorprogramma van het 2de.

In de eerste minuten van de wedstrijd ging het nog gelijk op tussen de ploegen. Tot 2-2 wist TOGO bij te blijven maar daarna sloeg Erasmus een gaatje. TOGO had was vaak na 1 kans de bal alweer kwijt waar Erasmus langer wist te herhalen. Erasmus liep uit naar vijf doelpunten verschil en leek de wedstrijd al snel te beslissen. Echter wist TOGO in laatste vijftien minuten van de 1e helft zichzelf terug te knokken in de wedstrijd en wist vlak voor rust op 13-10 te komen.

Na rust werd het nog 13-11 en leek er zeker nog een resultaat in te zetten voor de uitploeg. Echter begon vanaf dat moment Erasmus alles raak te schieten waar bij TOGO bijna niemand meer wist te scoren. Erasmus liep verder en verder uit en de wedstrijd was snel beslist. TOGO probeerde het nog wel en bleef tot de laatste minuut strijdbaar maar er werd met een ruim verschil verloren. De scheidsrechter floot met een eindstand van 26-15 af.

Komende wedstrijd tegen hekkensluiter ACKC zal een cruciale wedstrijd zijn om uit de degradatiezorgen te blijven.

TOGO 2 speelde dus zoals gezegd na TOGO 1. In de 1e helft had de thuisploeg constant een kleine voorsprong maar uitlopen lukte niet. TOGO wist bij te blijven en een resultaat zat er zeker in. Er werden harde duels uitgevochten waarbij de scheidsrechter het af en toe moeilijk had in de hand te houden. TOGO wist voor rust niet dichtbij te komen en er werd gerust met een overbrugbare achterstand.

Na rust schoot TOGO een stuk scherper en had het Erasmus verdedigend goed onder de controle. Langzaam maar zeker wist TOGO dichterbij te kruipen tot het tien minuten voor tijd dankzij goed korfbal gelijk wist te komen. TOGO had duidelijk het initiatief overgenomen van Erasmus en kwam dan ook verdiend op voorsprong. In een spannende slotfase lukte het om op de belangrijke momenten de doelpunten te maken. Er werd een verschil van drie doelpunten voorsprong gepakt en daarmee was de wedstrijd beslist. In de laatste secondes wist Erasmus er nog 16-18 van te maken maar daarmee was de wedstrijd afgelopen.

Door deze knappe winst komt TOGO 2 op vijf punten en neemt het wat meer afstand van de onderste twee ploegen. Komende donderdag wacht in een inhaal wedstrijd Vitesse 4.

De TOGO selectie kan in de laatste wedstrijden voordat we de zaal in gaan alle support gebruiken om de belangrijke punten binnen te halen!

Donderdag: TOGO 2- Vitesse 4 19:30
Zaterdag: TOGO 2- ACKC 2 14:00